Nekromanti [Göteborg][Rogue Trader] Spelgrupp söker spelare

Laddeus

Veteran
Hej!
Sugen på att spela Rogue Trader?
Vår grupp söker en spelare till och skulle vilja testa att ha med någon ny på en one-shot eller två; och känna hur det känns tills vi hittar någon som passar in i vår grupp. Vi brukar spela Lördagar eller Söndagar ca: 13:00 - 21:00 (+- mat-tider) och försöker få in 2-3 gånger i månaden. Allt detta sker ute i Kortedala, Januarigatan och Aprilgatan som hållplatser, så det finns ganska bra förbindelser.

Vi ser gärna att du;
är 25+, då vi alla andra är ~30 år.
vet grunderna till världen Warhammer 40k (inget måste, men påverkar lite vilken typ av karaktär du kan spela)
spelar en karaktär och inte ett karaktärsblad
gillar att spela seriöst men fortfarande har humor!

Och att du helst inte;
är en paragrafryttare (någon som ser regler som 100% rätt i alla lägen)
är egoistisk i ditt spelande (din karaktär får såklart vara det.)
blir besviken då det går dåligt i spel (Rogue Trader kan vara rätt brutalt)

Bonus om du:
kan Rogue Trader eller andra Fantasy Flight Games Warhammer 40k regler.

Är ny på det här med att söka spelare online, men hoppas det ska gå bra.
Skriv här eller skicka ett PM på facebook (https://www.facebook.com/Ladde) så löser vi eventuella frågor.

Snake490

Veteran
Låter intressant och Warhammer 40 000 miljön är alltid intressant men jag har en fråga är 13-21 tiderna ni vill spela mellan eller är det hur långt ni spela?

Har redan ett spel på lördag (12-17) och söndag (17-) men jag önskar dig lycka till med detta och jag kanske skulle kunna komma med senare då söndags matchen är på Roll20 och jag har haft en hel del problem men kampanjer i Roll20 som dör en snabb död för att spel ledaren försvinner eller ingen kommer till matchen förutom GM och mig.

Laddeus

Veteran
Snake490;n199324 said:
Låter intressant och Warhammer 40 000 miljön är alltid intressant men jag har en fråga är 13-21 tiderna ni vill spela mellan eller är det hur långt ni spela?

Har redan ett spel på lördag (12-17) och söndag (17-) men jag önskar dig lycka till med detta och jag kanske skulle kunna komma med senare då söndags matchen är på Roll20 och jag har haft en hel del problem men kampanjer i Roll20 som dör en snabb död för att spel ledaren försvinner eller ingen kommer till matchen förutom GM och mig.

Tiderna är hur länge vi brukar spela, vi brukar ses runt 12-13, och sen äta eller bara snacka av oss, och sedan spela tills 21:00 eller då ett bra tillfälle ges i handlingen.

Du får gärna höra av dig om dina speltillfällen på roll20 inte blir av eller i framtiden; så kan vi pratas vid mer då och se hur vi kan göra.

Mvh