Nekromanti [Göteborg] Rollspelsmakarträff på fartyg

Caligo

Swashbuckler
Jag har ett "rätt stort" fartyg som ligger nere vid Gullbergkajen aka Drömmarnas kaj (12 minuters gångväg från centralen). Tänkte om några ville ta en rollspelsmakarträff där i början på nästa vecka skulle det vara trevligt. Undrar om någon skulle vilja komma och när. Tisdag och onsdag är tänkbara dagar. Tänkte vid 18-tiden.

Ta med något att grilla och dricka kanske?

/Caligo aka Sum Caligini

PS Plats för alla

Sodivra

Champion
Feeeeeeett

Jag skulle vilja komma, även om det ser mörkt ut i kalendern just nu. Kan lova grillande och drickande och kanske visst makande om det går i hamn. :gremsmile: Vad tänker du dig för upplägg? Playstorming? Ett specifikt projekt? Alla tar med sina egna projekt?

Caligo

Swashbuckler
Arvidos MC said:
Feeeeeeett

Jag skulle vilja komma, även om det ser mörkt ut i kalendern just nu. Kan lova grillande och drickande och kanske visst makande om det går i hamn. :gremsmile: Vad tänker du dig för upplägg? Playstorming? Ett specifikt projekt? Alla tar med sina egna projekt?
Jag tänkte att den allmänna agendan kunde vara rollspelsmakeri. Man är naturligtvis varmt välkommen även om man inte just nu snickrar på något eget projekt.

Caligo

Swashbuckler
Vi testar med nu på onsdag (7e augusti) då.

Om man går från centralen så är det enklast att ta sig ner till älven och följa den uppströms ca 700 meter.

Fartyget heter Dockan och ligger innan gasklockan precis vid ett mindre hus. Det är ett rätt stort vitt motorfartyg av äldre modell...

Man kan även ta sig till hållplatsen Falutorget med buss (från centralen eller Gamlestadstorget). Det är bara typ 35 meter till båten från hållplatsen.

Om någon har bil så hör av er så finns det gratis parkering vid fartyget.

slanfan

Hero
Sum Caligini said:
Vi testar med nu på onsdag (7e augusti) då.
Ajdå, jag som hade hoppats att det skulle bli Tisdag, som jag nästan har lyckats få ledig. Hoppas ni får det nice och kan glassa ordentligt!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Då kommer jag direkt efter jobbet, runt halv sju, med några idéer i huvudet samt papper och penna för att suga åt mig tips och tricks.

Jag kör bil men det fanns plats bredvid nånstans sa du?

Sodivra

Champion
Mina dejter föll isär, så jag kommer. Tar med mig en dator och skriver på lite rollspelsanalys, inte riktigt rollspelsmakande men det borde väl vara okej. :gremsmile:

Caligo

Swashbuckler
BMOC said:
Då kommer jag direkt efter jobbet, runt halv sju, med några idéer i huvudet samt papper och penna för att suga åt mig tips och tricks.

Jag kör bil men det fanns plats bredvid nånstans sa du?
Det finns en grind som spärrar av denna delen av kajen från bilar så ställ bilen vid grinden och hämta nyckeln.

Krille

Super Moderator
Hoppas att det där med grilla fortfarande är aktuellt, för jag har en halv ring jägarfalu i jobbkylen, plus tillhörande klägg. :gremgrin:

Krille

Super Moderator
Marco Behrmann tänkte dyka upp också vid ca 19 med bil, men han kan inte logga in av någon skum anledning, så jag talar om det åt honom. Han kommer att behöva någon form av kontaktnummer (han har redan mitt, frågan är om han behöver Sums också) så att han kommer in genom grinden för att ställa bilen.

Caligo

Swashbuckler
Krille said:
Marco Behrmann tänkte dyka upp också vid ca 19 med bil, men han kan inte logga in av någon skum anledning, så jag talar om det åt honom. Han kommer att behöva någon form av kontaktnummer (han har redan mitt, frågan är om han behöver Sums också) så att han kommer in genom grinden för att ställa bilen.
Trevligt! Grill är högaktuellt. Old Timer dyker upp också.
Grinden är inte så långt borta så det går att traska fram och tillbaka till och från båten.
Kör bara uppströms längs kajkanten från Göta Älvbron/Ibis hotell (typ stor hotellbåt).
(I värsta fall finns det massor av parkeringsplatser vid Ibis hotell.)

https://maps.google.se/maps?daddr=57.717...;sz=17&z=17

Big Marco

Läskig
Vill tacka för en fantastisk trevlig kväll (trots våra random encounters med lvl 1 Annoying Hornets), med god grillning, en spännande miljö och en gudomlig utsikt (och tillhörande solnedgång). Kändes som en riktig Snillen Spekulerar-träff där så mycket bra idéer, kommentarer och vettig kritik haglade mellan skarpa spelhjärnor.

Hoppas vi kan göra om det igen, snart, innan värmen helt lämnar oss.

Caligo

Swashbuckler
Marco Behrmann said:
Vill tacka för en fantastisk trevlig kväll (trots våra random encounters med lvl 1 Annoying Hornets), med god grillning, en spännande miljö och en gudomlig utsikt (och tillhörande solnedgång). Kändes som en riktig Snillen Spekulerar-träff där så mycket bra idéer, kommentarer och vettig kritik haglade mellan skarpa spelhjärnor.

Hoppas vi kan göra om det igen, snart, innan värmen helt lämnar oss.
Tack själv! Det blev väldigt trevligt och kändes som en "det bästa ur rollspel.nu". Roligt att det ibland var rätt skilda åsikter med olika infallsvinklar på ett väldigt bra sätt.