Nekromanti [Göteborg] Samspel 2016: 7-9 Oktober

clarence redd

FrostByte Books
Mini-konventet Samspel arrangeras i år igen på Teater Aftonstjärnan! Eftersom jag både är granne och dessutom ska sitta med i en paneldebatt om spelskapande, tänkte jag puffa lite för eventet.

Upplägget verkar vara väldigt öppet. Alla tar med spel som de vill spela, det finns lite olika rum att sitta i, caféet serverar fika och det blir filmvisning två av kvällarna (Aftonstjärnan är en av Sveriges äldsta fungerande biografer!). Några sessioner är bestämda i förväg och går att anmäla sig till på plats.

Paneldebatten startar 16.00 på lördagen och inkluderar tre spelskapare som diskuterar med publiken. Hur funkar det att ge ut spel? Vad behöver man tänka på? Hur når man ut? Befinner vi oss i en guldålder för spelskapande? Alla frågor är välkomna (typ).

Läs mer här: http://www.samspel.net

Celledor

Hero
Kommer också att delta i panelen (jag och en till har nyss skapat företaget Steel Cave Studio AB), har varit på Samspel flera år, riktigt trevligt konvent.

clarence redd

FrostByte Books
@ Celledor: Kul! Var hittar jag mer om ert spel?

@ Krille: Jo, företagskonferenser är ofta lite överskattade... Men Visby är ju fint iallafall.

Celledor

Hero
Han heter Mattias Dristig och har gjort ett spel som heter DinoFatjen, har träffat honom på konvent förut.

clarence redd

FrostByte Books
Bara en lite påminnelse om Samspel 2016 som pågår hela helgen på Teater Aftonstjärnan. Börjar idag avslutas på söndag kväll. Paneldebatt om spelskapande på lördag klockan 16.00.

Alla är hjärtligt välkomna - säger jag som inte ens är arrangör : )