Nekromanti [Göteborg] Spelare Söker Grupp

Dorn Koon

Veteran
Hejsan!

Jag är en nyinflyttad kille som ursprungligen kommer ifrån Sundsvall. Jag har flyttat till Göteborg för att studera till lärare och som de ser ut nu är jag i behov av att lära känna lite nytt folk och hitta någon form av aktivt rollspel. Jag har inte fått rollspela så mycket som jag skulle vilja.

I allt har jag spelat en hel del olika rollspel och är insatt i en stor samling med olika regler. Jag kan både spela och spelleda, men då mest har fått leda tidigare känner jag ett behov av att få spela lite mer i stället.

Här är en lista av några spel jag är inläst på.

- Eon
- En Garde
- Bortom: Lögnens slöja

- World of Darkness
--Mage: The Awakening
--Changeling: The Lost
--Vampire: The Requiem
--Werewolf: The Forsaken
--Promethean: The Created

- Dungeons & Dragons
- Drakar & Demoner
- Gurps 4th Edition
- Doctor Who: Adevntures in Time and Space
- Mouseguard
- Unhallowed

Det finns säkert fler som jag har glömt bort, så många olika system man har kört genom åren. Men jag är alltid på att lära mig något nytt. Det är bara att höra av sig här eller skriva ett PM, jag svarar på vilket som.

Dorn Koon

Veteran
Tackar, det är trevligt att vara här, det är en underbar stad. ^_^ Jag vet att det finns många underbara rollspelare i Göteborg, det har jag sett på Gothcon, då jag alltid åker tid varje år.

Men av någon anledning verkar alla rollspelare försvinna under resten av året, det är som att de kryper ner med sina rollspels grejer under någon mossig sten som ett annat Skogstroll. Att dem bara dyker fram från sina hålor en gång om året eller så.

Det är lite därför jag skriver här, för att försöka hitta dessa små grådvärgar och småtroll. Jag vet att ni finns där ute i Göteborg. ^_^ och ni är fantastiska, så sluta gömma er hela tiden.

Skruf

Veteran
Tjenare!!

Vi är en liten grupp yngre gubbar(allt är relativt när det kommer till ålder) som söker fler spelare.
Vi spelar/spelat dom flesta svenska spel såsom:
EDD
Mutant (alla former & varianter)
MUA
EON
NeoTech
Götterdämerung (säkerligen felstavat)
Vi har erfarenhet av Vampire och lite andra spel och är inte rädda förr nytt.

Vi huserar i en lokal i Västra Frölunda och brukar spela på söndagar runt 15.00-21/22 tiden.
Det blir inte spel varje söndag men varannan ungefär.

Vi är nu tre spelare och söker fler.

Är vi intressanta så skriv här eller PM.

MVH

///VAX10

Krelian

Veteran
Hej på er!
Jag är en 27-år gammal (err, eller snarare sagt ..''ung''?) göteborgare som är intresserad i att köra lite rollspel.
Tyvärr har jag ingen tidigare erfarenhet av rollspelande (förutom RPGs på datorn) men däremot är jag väldigt entusiastisk för att lära mig vad jag kan om ämnet.
Man måste ju börja nånstans... eller hur?

Ni får jättegärna kontakta mig ifall ni vill ha en nybörjare i gruppen!
Jag kan också läsa lite litteratur online eller kan köpa några böcker osv. i förväg innan vi sätter igång (så att man är men påläst/förberedd)!
Jag håller tummarna upp och hoppas att jag hittar en grupp :gremwink: