Hej, mitt namn är Simon och en gång i urtiden hängde jag här på forumet. Sedan flyttade jag till Norge för att jobba i oljebranchen, ungefär samtidigt som oljepriserna störtdök. Det visade sig vara en väldigt dum idé och nu kommer jag tillbaka till Sverige, närmare bestämt Göteborg (Götlaborg!), eftersom det känns praktiskt att bo nära GothCon. Så jag ska bli göteborgare (götlaborgare!). Jag skriver väl en kontaktannons lite senare för att få tag på goa lirare att indieflumma med, men just nu är det lite hektiskt. Igår blev jag nämligen inkallad på intervju och på måndag börjar jag. Det innebär att jag söker lägenhet med ljus och lykta just nu.
Här finns ju en massa goa götlaborgare så jag tänkte att det skadar väl inte att höra om det är någon häromkring som råkar ha något tips eller så på en lägenhet som är tillgänglig typ ögonabums. Jag har kanske en på gång, men den är lite dyr (7900/mån). Speciellt eftersom jag har en tre månaders uppsägningstid på lägenheten här i Oslo som går på 10000/mån. Jobbet hjälper mig lite med den men det kommer fortfarande att svida rätt rejält om jag ska punga ut med en hyra på 18000/mån i tre månader!
Jag har naturligtvist dammsugit Blocket och liknande sajter. Någon som har andra tips att ge?
Här finns ju en massa goa götlaborgare så jag tänkte att det skadar väl inte att höra om det är någon häromkring som råkar ha något tips eller så på en lägenhet som är tillgänglig typ ögonabums. Jag har kanske en på gång, men den är lite dyr (7900/mån). Speciellt eftersom jag har en tre månaders uppsägningstid på lägenheten här i Oslo som går på 10000/mån. Jobbet hjälper mig lite med den men det kommer fortfarande att svida rätt rejält om jag ska punga ut med en hyra på 18000/mån i tre månader!
Jag har naturligtvist dammsugit Blocket och liknande sajter. Någon som har andra tips att ge?