Re: Götterdämmerung - kommentarer
Efter att ha läst/bläddrat i dem i ca två timmar får jag säga att det är en mycket snygg och stämningsfull produktion. Hittar jag någon som vill SL mig så är jag på. Speciellt intressant (för mig som gillar sådant) var att stridssystemet kändes spännande, med en del finesser jag vill testa.
Men varför inte lägga mer resurser på korrektur? Böckerna fullkomligt dräller av underliga layoutmissar, copy/paste-fel, indragningar på fel ställe, mysko formatmallar, radavståndsbyten, typsnittskonstigheter, stavfel, inkonsekvenser, upprepade texter, etc.
Jag blir ledsen när den tekniska kvaliteten ligger så mycket under den kreativa. Jag blir störd när jag läser det och det smolkar bägaren på ett olustigt sätt - det blir en fadd eftersmak när jag ändå har betalat ca 450:- för produkten. De flesta felen är enkla att notera och åtgärda, speciellt som de totala sidantalet är såpass begränsat som det är.
Sålunda, Plus för: Utformning, Stämning, Minus för: Usel korrektur. Hur reglerna är väntar jag med att bedöma tills jag praktiskt har testat dem, men de verkar lovande.