Riotminds said:Fråga: Betyder det här att vi inte får se något mer tryckt material från RiotMinds nu?
Svar: Fokus ligger på att utveckla en riktigt bra onlinetjänst och det är där vi lägger kraften nu. Hur framtiden ser ut vet vi inte men mycket tyder på att det inte blir några fler tryckta rollspelsböcker från RiotMinds. Det finns planer på att ge ut andra tryckta produkter och vi återkommer om detta.
Har inte typ alla deras fans helt övergivit wrnu och hänger exklusivt på deras forum, eller nåt? Som ett helt parallellt universum med få eller inga gemensamma punkter...Ymir;n47902 said:Jag är sjukt nyfiken på hur många som egentligen använder riots onlinetjänst, jag har nämligen aldrig någonsin träffat någon som gjort det...
Skulle tro att det var chockerande få. Jag använde mig av tjänsten enbart för äventyret som kom med men i det stora hela var det en ytterst dålig produkt och ide.Ymir;n47902 said:Jag är sjukt nyfiken på hur många som egentligen använder riots onlinetjänst, jag har nämligen aldrig någonsin träffat någon som gjort det...
Det snackades om en Reboot av forumet till den nya hemsidan eller tjänst eller vad det nu är.pingas;n47904 said:Deras forum är dött.
Jag håller med, det vore verkligen trevligt att få höra mer om vad Riotminds tycker och tänker om rollspel i Sverige idag. De har varit rätt tysta ända sedan de satte igång. Samtidigt kan jag förstå att de inte hänger just på det här forumet. Angående mörkertalet: som diskussionen i det blogginlägget jag länkade till belyser är det väldigt svårt att få någon känsla för hur många som egentligen spelar rollspel i Sverige idag, och då kanske speciellt DODT som just nu är ett rätt dött rollspel sett till aktuell försäljning och internetnärvaro. En sak är ju i alla fall säker, alla dessa rollspelare hänger inte på WRNU. Sedan är det väl inte så svårt att tjäna mer än andra rollspelsprodukter i Sverige idag precis, men det är ju ändå intressant att Riotminds får in någon sorts kosing på tjänsten.Björn Wärmedal;n48001 said:Det enda jag har emot Riots satsningar i allmänhet är att de är så otroligt tystlåtna om hur det går. Om de trro att webbsatsningen är framtiden för rollspel så tror jag nog snarare att de kommer vara otroligt ensamma om det så länge ingen annan övertygas om potentialen. När Theo säger "Jag törs våga påstå att vi fortfarande tjänar mer pengar på den än någon annan rollspelsprodukt i Sverige idag." betyder ju det absolut ingenting, egentligen. Vi vet inte vad han har för uppfattning om andra rollspel i Sverige, vi vet väldigt lite själva om vad de drar in och vi vet absolut fortfarande ingenting om vad Riot har tjänat på sin webbtjänst eller vem som använder den, till vad och i vilken utsträckning.
Det hjälper ju inte direkt att deras forum är dött och ingen stark förespråkare för deras grejer finns på wrnu; det verkar som att Riots kundkrets är ett mörkertal som är svårt att lysa upp. Och väldigt få här på forumet verkar ens kunna relatera till den.