Nekromanti Gûrder

Kwarzim

Veteran
hmm... har för mig att jag läste nånstans att gûrder kan få negativ vikt, och om de kan det så om man sammlar på sig Precis så många gûrder att man väger noll och knyter fast dom i ett snöre. Och då borde man ju inte bli trött av att bära en massa saker... eller?

Cohen

Swordsman
Den tanken slog mig också.
Man borde kunna hoppa väldigt långt och klättra väldigt bra.
Men om man ska bära saker blir det nog lättare att knyta fast gûrderna i sakerna istället.

Varför svarar jag förresten?
Vi har ju diskuterat den här frågan förut.

Klon

Hero
men gûrderna blir väl fortfarande trötta, och oavsett vad de väger så borde det ju inte förändra din vikt. jag förstår inte riktigt resonemanget

Cohen

Swordsman
om en gûrd med -10 i vikt bär på ett 10-kilos städ nollställs vikten vilket innebär att den som i sin tur bär på gûrden inte belastas alls.
Om vi sedan antar att gûrden har en BF på 10 betyder det att varken gûrden eller bäraren blir trötta.

Nåt ditåt.
Blev det klarare eller förvirrade jag till det ännu mer?

Sedjem ash

Veteran
Nå enligt fysikens alla lagar specielt den om materia o anti-materia (enligt Legender o hemligheter gäller i stort samma lagar som i vår värld!) måste en Gurd som har en neggativ vikt också ha en neggativ massa villket skulle medföra att han aoutomatiskt skulle suga till sig en ekvivalent massa för att väga upp den neggativa massa han (alltså inte!!) kånkar på och när han väl gjort detta skulle han försvinna precis som massan han absorberat. Med andra ord om en neggativ gurd någonsin hade existerat hade han försvunnit i samma ögonblick som den lilla gurd-spermien träffade det lilla gurd ägget och kan således inte existera. Jag är övertygad om att det rör sig om en liten miss i protokollet från skaparnas sida men det kunde vi nog ha överseende med eftersom Eon i övrigt är ett så suveränt rollspel.

Cohen

Swordsman
Gûrdernas underliga vikt kan också bero på deras matsmältning.
De kan inneha ett matsmältningssystem som genom en kemisk process framställer heliumgas.

Kwarzim

Veteran
Gûrdernas underliga vikt kan också bero på deras matsmältning.
De kan inneha ett matsmältningssystem som genom en kemisk process framställer heliumgas.
tänk dig vad man kan göra med en fakla och en sån gûrd

Pendragon

Swashbuckler
Inte så mycket, då Helium inte är särskilt brännbart... den betydligt lättare vätgas däremot... :gremgrin:

Vi säger så här... efter bl a Hindenburg började man inse att vätgas i luftskepp inte var en vidare bra idé och numera använder man den betydligt mindre effektiva gasen helium som inte har alla samma lyftkraft. Däremot exploderar den inte.

/Joel

Cohen

Swordsman
Tja egentligen ligger nog vätgas närmare de naturliga gaserna än helium så att säga.
Det är nog troligare att de har vätgas i magen faktiskt. Tack för tipset.

EREDON

Veteran
Re: Tomtar i helrustningar funkar ännu bättre(OT) (NT)

Är det inte svårt att göra så små helrustningar?
Dyrt är det i alla fall.

Cohen

Swordsman
Re: Tomtar i helrustningar funkar ännu bättre(OT) (NT)

Materialkostnaderna är i alla fall låga.

hmm... har för mig att jag läste nånstans att gûrder kan få negativ vikt, och om de kan det så om man sammlar på sig Precis så många gûrder att man väger noll och knyter fast dom i ett snöre. Och då borde man ju inte bli trött av att bära en massa saker... eller?

"Is everybody happy?", said the Sergeant, looking up
Our hero feebly answered "Yea" and then they hooked him up
He jumped into the slipstream and he twisted twenty times
And he ain't going to jump no more"

Inläggsfunktioner:

Gûrder är ett släkte som Jargien borde fördriva tillbaka till dom Gûrdländer som dom kommer från, och dom borde aldrig ens få komma nära Jargien......

Aralion Ravathon Cavalles av det Jargiska kejsardömet!