solvebring
Superhero
Snällt och snällt ... Om inte annat blir man väl möjligen inte lika hård med piskan om man tittar på svenska rollspel i just kontexten svenska rollspel, eftersom vi inte direkt har världens fetaste marknad bestående av episkt, geniala rollspel. De flesta svenska spelen är medelmåttiga och man brukar få räkna med i alla fall lite tafflighet som regel snarare än undantag. Därmed är det inte sagt att alla svenska rollspel är utbotat dåliga eller att vi för den delen måste vara snällare mot dem; dock med just den kontexten kan man tendera att vara lite lenare.Ond bråd död said:Intressant att spelet blir så sågat. Annars brukar de flesta uttrycka sig ganska snällt här (vissa undantag finns förstås) och lyfta fram nån liten grej som faktiskt var bra, eller åtminstone vara lite uppmuntrande över att det görs spel på svenska.
Jag har för mig att det var snällare kommentarer när spelet nyss kommit ut. Även om det inte precis hyllades...
Klart det är guld med svenska rollspel; det är urhärligt att vi har vår egen marknad och att vi faktiskt har den häftiga rollspelshistorien vi har. Fast att ursäkta dålig kvalitet på det sättet blir ju knas i ett vidare perspektiv, och det är inte heller så rättvist mot konsumenten som vill ha något bra, totalt sett. Med andra ord, +1 Ymir.
(Även om jag personligen nu faktiskt gillar att bedöma saker utifrån deras egna ramar, dvs. den kontext man rättvist bör sälla dem till).
/solvebring har inte visste att han hade den här teorin förrän nu.