Nekromanti Galleriforum?

solvebring

Superhero
Vore inte ett galleriforum något?
Många här tecknar ju, både amatörer och proffs...
Skulle inte det vara kul att kunna lägga sina alster och sedan kunna få kritik och beröm, kanske få hjälp med misstag av andra tecknare som då kan se ens bilder, analysera och ge kritik etc. Jag tror det skulle vara en väldigt bra idé. Man får skapa en egen "tråd" i sitt namn som blir ens galleri där man kan slänga upp sina bilder (eller något sådant)... Sedan kan folk diskutera om och se dem. Jag tror i alla fall att det vore en kul grej som skulle kunna ge något - om inte annat kan jag själv alltid slänga upp mina ruttna amatörtecknar till allmänhetens ögon. :gremwink:

peta

Warrior
Elfwood

För min del så känns det inte särskilt intressant, även om jag kluddrar lite. Känns som Elfwood fyller upp det behovet ganska väl. Även om det är nästintill överskådligt stor.

Erufailon

Swordsman
www.deviantart.com

jag tror inte det riktigt behövs något sådant, möjligtvis skulle något sådant kunna vara intressant att ha på rollspel.nu, någonstans där det presenteras olika illustratörer, där man skulle kanske få ha max en bild eller två, bara en liten presentation, så man enklare får tag på oss :gremwink:
alla bilder relaterade till spel eller så då såklart.

Johan K

Gammal & dryg
Vore inte ett galleriforum något?
jorå, det vore ju trevligt, det får jag ju hålal med om.. So du säger, så finns det ju en hel drös med folk som målar mer än lovligt bra här !!
De har ju ett sådant forum på riotminds, vilket tydligen fungerar bra.
Men frågan är väll åxå hur mycket kraft ett sådant forum skulle sno ?? Vore ju trist om det skulle överbelasta servern ju...

seinet

Swashbuckler
Som andra redan påpekat finns det en hel del sidor på internet redan där man kan publicera sina bilder.

Varför då de hårt arbetande redaktörerna skall lägga ner tid och energi på att skapa funktioner här på www.rollspel.nu är för mig en gåta när det finns så mycket annat de kan göra istället vilket är mer relevant för webbplatsen.

/Seinet Wintermute - Delar med sig av sina åsikter

solvebring

Superhero
Re: Elfwood

Jodå. Elfwood känner jag till - antagligen alla andra här med. Men det är just det, Elfwood är för stort, det är folk från hela världen. Tycker det vore trevligare med lite mer lokal känsla med diskutioner runt alstren. Lite snack rollspelare här emellan. Många av de mer seriösa/duktiga illustratörerna, som inte tidigare visat sig, kanske skulle få lite beställningar på halsen om inte annat... Elfwood är ju bara ett enda stort vimmel av obeskrivligt många bilder, tycker den är skrämmande stor, rörig och allmänt utsmetad.

solvebring

Superhero
Överbelastning etc.
Jo risken finns, och antar att den är stor i detta fall också. Men detta är ju bara en tänke, ett framläggande av en idé som samtidigt blir ett diskuterbart förslag...