Nekromanti Game Night och andra böcker om rollspel

God45

#PrayersForBahakan
Jag har precis läst klart Jonny Nexus bok Game Night och det var den bästa boken om rollspel jag någonsin har läst. Boken kom ut 2007 men släpptes nyligen i ebook format varpå jag köpte och läste den. Om ni känner igen författarens namn så är det för att han tidigare, tidigt 200tal, skrivit webzinet Critical Miss där sagan om Fat Gregor nog var den mest kända artikeln.

Men vad är då Game Night? Game Night är en bok om en hög gudar som spelar ett rollspel med en grupp dödliga i All faderns (spelledarens) värld. Det bästa med boken är att den på ett perfekt sätt återger känslan av att vara med i en riktigt, riktigt dålig rollspelsgrupp. Inte fejk för att få fram billiga skämt sitcom dåligt heller utan riktigt, spektakulärt dåligt. Och det är skrivet på ett bra och roligt sätt som leker med språket och de märkliga upprepningarna och omberättningarna som förekommer i dåliga rollspel.

Läs den här boken. Den är väldigt, väldigt bra.

Nu, med det sagt. Det här är en bok där vi pratar om böcker om rollspel. Så har ni något spännande att säga om Of Dice and men, Anti-Paladin blues eller Play Dirty är det här tråden för att göra det i.