I vilket fall så är det betydligt färre än PS2, vilket var min poäng.
Och en av mina poänger innan jag slutade ha en PS2. Tyvärr upptäckte jag ganska fort att de enda spel jag var intresserad av antingen också kom till Xbox, blev köpta av Nintendo (Resident Evil) eller bara fanns ett eller två av (GTA).
Metal Gear Solid 2 var en jättebesvikelse i mina ögon och jag köper inga mängder av Anime/Japan/Manga influerade roll- eller äventyrsspel (läs: inga), så PS2 hade helt enkelt för lite titlar som tilltalade mig, oavsett hur många det finns på marknaden. Det var egentligen inte därför jag sålde den, men det blev en anledning till att inte köpa en ny när jag hade pengar igen.
Och de skäl du ger för "vanliga användare" att inte skaffa den känns i min mening smått fåniga. Självklart är det bra att ha möjligheten att spela regionsfri DVD i den, och det tycker jag också är fånigt, men det är absolut inte nödvändigt att köra Amerikanska spel, förutom av den anledningen att de släpps tidigare här borta. Fast då kan man faktiskt helt sonika köpa en Amerikansk låda till att börja med och köpa den extra utrustning man behöver.
Att du måste chippa den för att sätta i större hårddisk stämmer däremot, men 8 gb räcker gott och väl åtminstone så länge du endast spelar med den. Kanske inte om du sparar in mängder av musik, men själv kommer jag nog aldrig använda den funktionen så det spelar inte så stor roll.
Men som det verkar har du annan användning för lådan, och utan den uttjatade "hata Bill Gates" utgångspunkten så blir jag i alla fall inte frustrerad. Hehe.