Nekromanti Gamers i Gävle/Sandviken området

Hrothgar

Veteran
Ärrad gamer utan spelgrupp söker fränder i Gävle med omnejd. Är ni en spelgrupp som behöver mer folk, eller enstaka individer som vill starta en grupp, hör av er så vi kan komma igång och ha kul.

Har spelat bla. D&D, Mutant, AD&D, Rolemaster (favoriten), och EON. Har även en del SL egenskaper inom dessa games.

telcontar

Warrior
Tjena! Såg att du gillar rolemaster. Jag har spelat RM sen 85, det är mao min favorit också... För tillfället spelar jag och mina gamers via internet, pga att vi är utspridda över hela landet. Hur ärrad avr du som RM spelare? Våra rollfigurer är krigare lvl 47, mentalist lvl 51, thief lvl 41...

"Evil hands are afoot!"

Hrothgar

Veteran
Hej! Jag hann precis bli lvl 21 med min mentalist innan vår GM flyttade (har spelat RM sen -96/97), /images/icons/frown.gif men lika ärrade som ni...näe det är jag inte. Imponerad är jag dock...det var inget dåligt gäng ni hade.

Saknar verkligen stämningen, mystiken och Rolemastermötena, har haft mina bästa rollspels-stunder med Rolemaster. Det är så jävligt att inte få gama när man har så mycket game i sig.

telcontar

Warrior
Hojt!
Nej, men vi har spelat våra Pc sen 85 (17 år!!!). Kan ingen av er som är kvar tat över GM-bördan? Inom vår grupp löste vi detta problem med att jag å min bror turades om att leda spelet. Numera bor vi i Norrland, Göteborg och Skåne och spelar via MSN messenger på nätet. Allt går att lösa.

Hrothgar

Veteran
Yo!
The prob är att vår kära GM hade hand om alla böcker o dylikt, och dem tog han med sig när han stack, den LURVEN /images/icons/devil.gif Jag håller nu därför på att (med min icke imponerade ekonomi) att köpa allt material till RM som jag bara kan, kommer att ta tid dock...varken billigt eller lätt att få tag på de äldre prylarna...MEN kanske inom en inte allt för avlägsen framtid. Dessutom verkar en merpart av den gamla gruppen ha tappat sugen, finns bara jag och en till som fortfarande vill gama. Med lite tur kanske vi kan hitta några gamers här i kring som vill joina oss och bilda ny grupp...det är bara att hoppas och vänta. Kul att det funkar för er fastän ni är så utspridda...KEEP GAMING GUYS!!! Roleplaying RULES!!!

/images/icons/cool.gif

Doc_Bones

Veteran
Tjenare!!!!
Jag är nyinflyttad till Gävle och har knappt rört några tärningar på ett halvår snart så det vore kul att lära känna några att spela med...
Har spelat det mesta under mina *räknar* 15 år snart i hobbbyn...Inte så mycket RM dock men jag gillar tabeller../images/icons/smile.gif
Har försökt hitta några gamerz 18+ men det har inte varit lätt..
Finns några väldigt aktiva lajvföreningar men inte så mycket mer..
Hoppas du hör av dig...Vi av det gamla gardet måste hålla ihop.../images/icons/king.gif

Hrothgar

Veteran
Tjena,

Har skickat ett (kanske fler, vet inte om de har kommit fram eftersom min anslutning krånglat lite) privat meddelande till dig.

Hör av dig
Hrothgar