Nekromanti Gamla dödade forum

Hunk

Hero
Är de stängda forumen (tänker såklart främst på D&D-forumet) förevigt förpassade till historiens soptunna och därmed inte längre sökbara?

Gardener

Champion
Syns de inte på forumlistan så har du inte tillgång till dem, och då kan du inte heller söka i dem.

De ska dock komma tillbaka tror jag. Men det är ett jävla bök att fixa alla rättigheter på gamla forum så det har inte blivit av. Tror det var Ackerfors som fixade alla som syns nu, så det är nog bara han som vet exakt hur jobbigt det var.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det var apjobbigt och saker strulade. En av få saker jag inte är nöjd med i nya systemet.

Gardener

Champion
Tycker det borde gå att kopiera rättigheterna från ett forum till ett annat, men jag har inte hittat något sånt. Men om inte, så hoppas jag att det kommer till nästa version.

Gardener

Champion
Det var inte så krångligt att kopiera rättigheter från ett forum till ett annat. Iofs behövde man göra det för varje forum, men det var inte så farligt.

Nu ska alla gamla arkiverade forum finnas igen.

Rickard

Urverk speldesign
Går det att ha de arkiverade forumen på en egen sida istället? Det känns som om det blir väldigt svåröverblickat för en nyreggad användare om det är så många forum och det känns rätt dåligt om den personen sedan upptäcker att en tredjedel av forumen är "döda".

/Han som ogillar arkiverade forum och tycker de borde ha slängs ihop med rollspelsforumet istället

Gardener

Champion
Inte rakt av tyvärr. Vad jag vet iaf. Det går att aktivera så att vanliga besökare först bara ser kategorierna och får klicka sig in för att se forumen i varje kategori. Fast det ger ju ett extra steg.

Förr i tiden kunde man dessutom genom lite smart länkning välja vilka kategorier som skulle visas. Fast jag vet inte om det går nu.