Nekromanti Gamla goda klassikerkrig?

solvebring

Superhero
Finns det några rollspel som utspelar sig under något klassiskt krig? Finns det t.ex. något rollspel som utspelar sig under andra eller första världskriget, eller liknande?

Jarre

Swordsman
Godlike och GURPS

Godlike utspelar sig under VK2 och låter spelarna gestalta soldater med övernaturliga krafter, om jag förstått det konceptet rätt.

Till GURPS finns även ett VK2-supplement, eller rättare sagt, en hel produktlinje; GURPS WWII heter det, helt enkelt.

Edit: Kom på GURPS

solvebring

Superhero
Re: Godlike = WW2 + övernaturliga krafter [NT]

Tackar. Får ta mig en närmare titt någon dag då min hjärna inte halvt gått till sömns... *gäsp* :gremsmirk:

Morgath

Warrior
Behind Enemy Lines . Bra andra världskrigsspel, trots att det har många år på nacken. Snygga tillbehör.

Till GURPS finns ju också Swashbucklers , för tiden mellan Elizabeth I och napoleonkrigen, eller varför inte Middle Ages 1 , för en annan våldsam liten bit av vår historia. Andra GURPS-produkter med historisk klang finner du här .

Är du intresserad av d20 Modern kanske detta är din grej?

Själv gillar jag "mörka" medeltiden, glömda (och gömda) gudar och krig mellan ungrare, vikingar, franker, slaver, bysantinare och morer. Då är detta kanske något?