Nekromanti Gamla minnen...

Quadrante

Grisbonde
Har grävt i mina lådor i jakt på en gammal text. (draksådd)
Då hittade jag den här (relaterade) berättelsen.

Bifogar en länk till en PDF (1.7mb).
Sommarvindar över Hergemoen

Jo, jag var ganska sentemental och högtravande. Jag var nog den enda i min spelgrupp som ville ha en sådan här stämning i äventyren och trots att jag oftast var spelledare, blev det mest grottröj. Texten är skriven 88 tror jag, senast våren 88 i alla fall.

Läs och gråt.

------------

Quadrante

Grisbonde
Till de som inte läst ännu, pdf:en är fyra sidor !

Vaför har den så stor filstorlek då, kan man fråga sig. Jo för att det är inskannade sidor, texten är skriven på skrivmarskin(analog).

_____

walium

Ganska töntig, faktiskt
Så sött

En charmig liten berättelse med stora ambitioner. Men jag förstår inte riktigt slutet. Blev den aldrig färdigskriven eller vad händer egentligen? Vad var det för speciellt med ringen?

Quadrante

Grisbonde
Angående ringen

Svar ja, nej. Den blev aldrig färdigskriven, det borde ha varit både en för och efter textmassa för att berätta hela historien. Ringen tillhört/tillhört en drakkrigare (alltså är den i sin kontext knuten till det här inlägget , dvs att den tillhört personens far som då varit en sådan och avsagts sig sin tjänt till förmån för kärleken. Ja, långsökt.) men eftersom det inte framgår, kunde det ha varit en ring som visar på närvaron av en gast/ande.