Nekromanti Gamla Mutants rötter var Gamma World

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
... ja, eller så sägs det iaf. Likheten är i alla fall slående. Även om jag måste säga att jag gillar Mutant bättre än GW.

Dock, nuförtiden så går det en retrovåg genom amerikanska rollspelskretsar. Det skall spelas precis som man gjorde förr! Ju förr desto bättre. :)

Samtidigt håller folk på och gör remakes av de gamla spelen. Tricket är att göra spel som är funktionellt identiska med nollte eller första utgåvan av D&D, men som är tillräckligt olika för att inte utgöra ett intrång på Wizards rättigheter.

Jag hittade följande http://www.goblinoidgames.com/mutantfuture.html

Det är en sådan remake av just Gamma World. Den är dessutom gratis, scrolla ner på sidan till "Core Rules" som är en länk till en pdf.

Läs med försiktighet, bilderna är stundtals så dåliga att man blir lätt illamående. Men i texten så finns det en del guldklimpar att plocka upp, speciellt om man spelar Gamla Mutant, eller vill spela med MUAs regler under tidig upptäckarålder.

Arfert

Facit
Jag GILLAR illustrationerna, i all sin töntighet.. hellre sånt än sånt där svarvitt/suddigt/fotocollageaktigt WoD-skräp. :gremgrin: