Nekromanti Gamla vänner och bekanta

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag vet ju var jag kan få tag i tex. Anders Blixt, Tove Gillbring, Åke Rosenius. Det är ju bara att messa dessa här på forumet.

Men nu letar jag efter folk som jag förlorat kontakten med. En del av dessa är rollspelare, en del har bara perifiera intressen däri.

Är det någon som kan berätta var jag får fatt i följande personer:

Jenny Johansson, lajvare
Olle Sahlin, lajvare, redaktör mm
Mattias "Månsson" Månsson, lajvare, rollspelare
Eric "Legolas" Fogelberg, lajvare, historietok, Forodrim och XX
Konny "Torleif pipare" Johansson, SCA
Ingvar "Cedric Greyhawk" Mattson, lajvare, Forodrim, SCA (fd?)
Roger "Junker Hennrik" Ljungholm, SCA (fd?), rollspelare mm
Johannes "Steinur" Breitholtz, rollspelare, lajvare
Rickard "Ian McCallum" Johnels, Lajvare, SCA
Anna "Sola de Rylla" Sjöman, SCA
Ulrik "Ulrik son av Agnar" Holmberg
Jonas "Agarim Ulfsax" Gerdin
Carina "Furstinnan Zimraphel" Agebratt, Forodrim
Gunnar "Namnlöse" Söderberg lajvare, SCA, rollspelare
Kathrin "Aelindur" (ev fd) Vestergren, Forodrim
Magnus "Akhorahil" Ljung, Forodrim
Martin "Arador" Rundqvist, Forodrim
Sara "Sölva, halte katt" Nordberg
Henrick "Hindrick" Eriksson, SCA
Mikael "Rurik Räv"Andersson, SCA
Niclas "Lefiur Långtofs" Stockenstrand, SCA
Sofia "Geira" Svenningsson, Lajvare
Christian "Elrin" Nylund, lajvare
Anna "Renika" Malmborg, lajvare
Åsa "Julia" Hoflin, lajvare
Pelle "Hysterikern Var" Appelberg, lajvare
Henrik "Hysterikern Vem" Ubbe, lajvare
Annika "Vipera" Sigemo, lajvare
Erika Lundell "Elindra" Lundell, lajvare
Anneli "Lana" Gustafsson, lajvare
Lotta "Rakel" Kristensson, lajvare
Markus "Riddar Simon" Bergqvist, lajvare, rollspelare
Göran "Nick Blåöga" Hallmarken, rollspelare, lajvare och musiker
Tomas "Johannes" Lundborg, rollspelare, lajvare

Bland dessa namn döljer sig folk som för 12 år sedan deltog i en fest hemma hos mig, andra som var bjudna och andra som jag skulle ha bjudit. Jag planerar att göra en "reunion" såhär tolv år senare... så är det någon som vet något om någon så blir jag bara överlycklig!

Quadrante

Grisbonde
hmn.. dessa skulle jag också villa höra av..
var nog inte nog trevlig sist..

Rickard "Ian McCallum" Johnels, Lajvare, SCA
Anna "Sola de Rylla" Sjöman, SCA
kodord - visby, galgberget, ulvensbröder, Arnulw, 1992-95 -

Ian, bodde väl på Lidingö ?

Eva Florén

Swashbuckler
Herr Johnels bodde tom. på Larsbergsvägen om jag inte är felinformerad.

I gästboken skrev han
"Instämmer med föregående talare... Ett utomordentligt "event" "
:gremsmile:

Men det ger mig inte besked om var han finns, vad han gör och hur han mår... :gremfrown:

Fast det är lite "spoky" att man har gemensamma kontakter ändå... :gremsmile: Men Sverige är litet ändå...
1992 förresten... då var du också i Visby det året?!
Det var mitt näst sista år i Visby. *önskar att jag hade råd i år* sista året var 1993 (bröllopsresan)

*nostalgisk*

Quadrante

Grisbonde
Fast det är lite "spoky" att man har gemensamma kontakter ändå... Men Sverige är litet ändå...
1992 förresten... då var du också i Visby det året?!
Japp jag var i visby det året, vi bodde i "smörbyttan".. året därpå bodde vi vid galgberget..(under galgberget, i "grottan" med gråsuggorna)

Kände igen ett par till av de där namnen.. men, inte som nära bekanta dock.
Sverige är litet.

Troberg

Sinister eater
Allmän kommentar

Är det någon som kan berätta var jag får fatt i följande personer
Ni kanske ska hantera svar på det här via PM, det är inte säkert att de är pigga på att få personliga uppgifter utbasunerade över internet. Inte för att det är troligt att det är så, men det är bäst att vara på den säkra sidan.

Eva Florén

Swashbuckler
Jomenvisst , Eniro är ett så säkert kort. Detta sagt efter att ha korrigerat mina egna uppgifter däri. :gremmad:

Sanningen att säga så skulle jag säkert kunna söka på alla mina vänner och hitta en bråkdel av dem. Varför, jo, av den besynnerliga anledningen att folk byter namn vid giftermål (och det gäller även den manliga delen av befolkningen), sedan gäller ju det att jag faktiskt vill ha tag i deras mail, och visst uppfyller Eniro ibland den önskan....

Men det är bara lite bortförklaringar... det tillkommer också att folk har hemligt nummer eller inget telenummer alls... som är registrerat vill säga. Samt att de bor med någon så det är på deras ttelefon det ligger på.

Det var lite fler bortförklaringar. Här kommer en till. Det finns fler än en person som heter på ett speciellt sätt och eftersom jag inte vet var jag kan finna folk längre så sätter också det käppar i hjulet.

Nåja, men vad är en bal på slottet. ...

Jag var också i Visby det året. Var med i SCA på den tiden och tillhörde Steel Company. Ah, tider det...

Känner förresten också igen namnen men kan inte matcha ihop dem med några ansikten. Tror det blev lite mycket mjöd...

Quadrante

Grisbonde
... lustigt, vi skulle ha kunnat suttit vid samma tunna :gremwink:

Har du någon aning vad som hände med Ulvens brödraskap (eller ulvbröderna,.. eller vad de nu kallades) ?

På samma gång kan jag också fråga om det är någon här som spelat "stenspelet" kungens getter ? (när jag ändå är på gång och frågar visbyminnen)

Har du någon aning vad som hände med Ulvens brödraskap (eller ulvbröderna,.. eller vad de nu kallades) ?

På samma gång kan jag också fråga om det är någon här som spelat "stenspelet" kungens getter ? (när jag ändå är på gång och frågar visbyminnen)
Blir nej på båda punkter tyvärr. Det är många bekanta från Visbybesöken som tappats bort någonstans på vägen.

jizo

Veteran
Tjena ! Många av dessa kan väl jag hitta oxo, mestadels för att jag är en av de rödhåriga männen du söker ! Jag svarar på grund av nyfikenhet å att det är kul att nån minns fester från så länge sedan samt att jag måste erkänna attJAG MINNS DEN INTE (sob)... Snälla berätta; var jag full å odrägrig eller hade jag roligt ? :gremlaugh:

Perlita

Veteran
Lotta (Rakel) här... :)

Blev tipsad om att jag söktes, så nu registrerade jag mig bara för att kunna svara :)

Minns festen mycket väl...

Jag har kontakt med ett flertal av personerna du nämner. Om du loggar in på www.helgon.net (jag heter Perlita42 där) och kollar upp min polarlista, så hittar du flera där, sen kan du få lite telefonnummer etc på fler.

Kram!

gråhök

Veteran
<blockquote>
Ingvar "Cedric Greyhawk" Mattson, lajvare, Forodrim, SCA (fd?)
</blockquote>

Jag finns, men hinner inte med mycket mer än arbete och familj just nu. Dessutom är det långt till gamla Sverige, det blir tilll att flyga i ca 2 timmar...