Nekromanti Gammal blir äldre

Virocon

Swordsman
Men... Om man är gammal, men tränar alla attribut, så visst... Attributen sjunker ju när man åldras, men man kan ju höja dem genom att använda dem mycket. Så när man kommit ner till de farliga nivåerna, om man ens kommer ner dit, så får man åndå slå Ob2T6 mot attributet, och om det blir mer eller lika med så höjs attributet med ett. Så... Hur förklarar ni det?

/Virocon

Krille

Super Moderator
"Attributen sjunker ju när man åldras, men man kan ju höja dem genom att använda dem mycket. Så när man kommit ner till de farliga nivåerna, om man ens kommer ner dit, så får man åndå slå Ob2T6 mot attributet, och om det blir mer eller lika med så höjs attributet med ett."

Ball tabbe!

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

DjeVul

Warrior
Var det bara spekulationer om att man bara skulle kunna höja attributer med ett par poäng... från grundvärdet iof som är mycket högre än värdena när man blir gammal...

Helmgast
Förslag

Om man hade 12 i sin bästa ålder (35 år), och sen sänker till 8 efter 10 år, och då märker att man inte orkar hålla sitt stridssvärd längre, då kanske man vill träna lite. Då föreslår jag att man skall slå slaget och sen dra ifrån de antal minus man fått på åldringstabellen (i det här fallet fyra (4)). Alltså måste man fortfarande slå mot 12, och därmed blir det mer realistiskt, men inte perfekt dock.

Eller så kan man slå mot tur och se ifall stackaren får ryggskott av ansträngningen.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Staffan

Myrmidon
Det verkar väl inte helt orimligt att man skulle kunna "hålla borta" åldringseffekterna genom att ligga i och träna.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

DjeVul

Warrior
krävs det inte SAMMANLAGDT 10 veckors träning för att få höja... i så fall så dör man förr eller senare...

G

Guest

Guest
tränar alla attribut? skulle inte tro det! :C) man kan juh bara träna STY/TÅL/RÖR/VIL... eller är det bara så i neotech(2)?

Mvh h[-å]

Big Marco

Läskig
Jag ser inte problemet. Inte riktigt iaf. Klart att en vältränad åldring har större möjligheter att nå ett längre liv. Problemet är ju när skröpligheten sätter sig i huvudet eller på sinnena.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Helmgast
Ja, men en nittiotreåring med 12 i styrka, 14 i tålighet och 11 i rörlighet??? Dock, PSY endast 2. Realism?

Helmgast
Precis. Men det tar mycket längre tid att dö om det enda farliga resultatet är minska PSY med ett. MYCKET längre tid.

Big Marco

Läskig
Jag håller med om att det finns luckor i detta. Min bakomliggande tanke när jag författade detta var att det inte är direkt vanligt att folk tränar sig, men men...

Jag får komma med ett tillägg som gör det svårare och svårare att träna ju äldre man blir.

-Marco Behrmann
-Neogames AB