Nekromanti Gandalf hos Beorn

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag läste nyligen om Bilbo - En hobbits äventyr och fick då en väldig lust att skissa lite. När jag satte mig med skissblocket hade jag följets vistelse hos Beorn i tankarna. Speciellt då Ganalf, mätt och belåten, sitter och blåser sina förunderliga rökringar. Detta är resultatet.
 

Attachments

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Fint. Om jag vore du skulle jag testa lägga en tunn grå skugga på väggen bakom Gandalf. Skuggar du lodrätt kommer nog en svag känsla till träordning också automatiskt. Skulle lyfta fram Gandalf och ge bilden djup.

Jag gillar detaljerna i bakgrunden väl valda och förhöjer bilden mycket.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fint. Om jag vore du skulle jag testa lägga en tunn grå skugga på väggen bakom Gandalf. Skuggar du lodrätt kommer nog en svag känsla till träordning också automatiskt. Skulle lyfta fram Gandalf och ge bilden djup.
Tackar så mycket. Ja, jag ska ta till mig det tipset och försöka använda det så snart jag kan. Tror dock jag gör det på en ny teckning. Jag har så svårt för att ta samma teckning och gå vidare med den i efterhand. Dessutom var det längesedan jag lyckades så här bra så det känns lite riskabelt ifall jag tabbar mig. Vore kul att spara den här skissen. Men som sagt, jag är idel öra och ska minnas det nästa gång. Tror förövrigt att du har så rätt så rätt.

Jag gillar detaljerna i bakgrunden väl valda och förhöjer bilden mycket.
Åh, vad kul att du säger det för jag gick liksom bara på känsla och körde lite på måfå. Tur att det blev lyckat då. :gremsmile:
Fast det brukar vara så, ju mindre jag tänker, tvivlar och funderar desto bättre brukar det bli.
 
Top