Gandalfs anatomi - Canon

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,192
Jag såg lego memet i tramstråden om Gandalfs rumpa och att Balrogen ser rakt upp innanför hans trollkarlsrock när han hänger av stupet. Och det har skapat en diskussion i mitt hushåll.

Har Gandalf könsorgan? Om ja, fungerar de?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Inte per se, men jag tänker att han kan skjuta ut, nästan som en lång snabel som han använder för att pinka. Behöver liksom inte ens ta i den eller ta av sig kläderna, för den letar sig bara ut under kappan eller genom ett byxben.

Samma med röven. Det blir liksom som en omvänd amöba dör tarmen bara skjuter ut och vänder ut och in på sig själv för att dumpa ut avskrädet, och sen vänder sig rätt igen. Inget att torka, väldigt hygieniskt.

Allternativt att han bara har som ett svart hål i magen som absorberar allt han äter och dricker så det aldrig behöver komma ut något.

Kanske var det därför hans tid var över. Det hade inget med balrogen att göra, han vara bara så fullproppad efter all hobbitmat och dricka att han inte kunde stanna kvar i den dödliga världen längre utan att skapa en singularitet.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,111
Location
Umeå
Inte per se, men jag tänker att han kan skjuta ut, nästan som en lång snabel som han använder för att pinka. Behöver liksom inte ens ta i den eller ta av sig kläderna, för den letar sig bara ut under kappan eller genom ett byxben.

Samma med röven. Det blir liksom som en omvänd amöba dör tarmen bara skjuter ut och vänder ut och in på sig själv för att dumpa ut avskrädet, och sen vänder sig rätt igen. Inget att torka, väldigt hygieniskt.

Allternativt att han bara har som ett svart hål i magen som absorberar allt han äter och dricker så det aldrig behöver komma ut något.

Kanske var det därför hans tid var över. Det hade inget med balrogen att göra, han vara bara så fullproppad efter all hobbitmat och dricka att han inte kunde stanna kvar i den dödliga världen längre utan att skapa en singularitet.
Alltså... hur...? Vem tänker ut något sånt här?!
😯😲😀🫣
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,236
Jag såg lego memet i tramstråden om Gandalfs rumpa och att Balrogen ser rakt upp innanför hans trollkarlsrock när han hänger av stupet. Och det har skapat en diskussion i mitt hushåll.

Har Gandalf könsorgan? Om ja, fungerar de?
Ja. Han hade en människokropp. Utgår från att det var en anatomiskt korrekt sådan.
De kroppar som maiar iklädde sig var riktiga kroppar. Melian lyckades till och med bli gravid och föda barn.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Alltså... hur...? Vem tänker ut något sånt här?!
😯😲😀🫣
Nån som läst väldigt mycket Cy_Borg- och Mörk_Borg-relaterat material på sista tiden.

Plus; nått måste man ju roa sig med när man kämpar sig igenom de många sega bitarna i Tokiens böcker. Dessutomvar ju Tolkien en oxford-pojk, och vi vet ju alla hur britiska universitetspojkar var på den tiden.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
Inte per se, men jag tänker att han kan skjuta ut, nästan som en lång snabel som han använder för att pinka. Behöver liksom inte ens ta i den eller ta av sig kläderna, för den letar sig bara ut under kappan eller genom ett byxben.

Samma med röven. Det blir liksom som en omvänd amöba dör tarmen bara skjuter ut och vänder ut och in på sig själv för att dumpa ut avskrädet, och sen vänder sig rätt igen. Inget att torka, väldigt hygieniskt.

Allternativt att han bara har som ett svart hål i magen som absorberar allt han äter och dricker så det aldrig behöver komma ut något.

Kanske var det därför hans tid var över. Det hade inget med balrogen att göra, han vara bara så fullproppad efter all hobbitmat och dricka att han inte kunde stanna kvar i den dödliga världen längre utan att skapa en singularitet.
Detta är härmed kanon. Skall bara skriva in det i blyerts i marginalen av mitt referensex av Ringens värld
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,662
Location
Helsingborg
Ja. Han hade en människokropp. Utgår från att det var en anatomiskt korrekt sådan.
De kroppar som maiar iklädde sig var riktiga kroppar. Melian lyckades till och med bli gravid och föda barn.
Även om det bara skedde en gång. De flesta av alvkungarna/drottningarna har typ ett dussintal barn. Som t.ex. Faenor som hade 12 söner eller något sådant. Elu Thingol och Melian hade bara ett barn, Luthien. Alvernas morgonstjärna från De Två Trädens tid i början på alvernas tidsålder i den dödliga världen, precis som Arwen (även hon av blandat blod, som barn till Elrond halvalven) var dottern från slutet av alvernas tidevarv och känd som Aftonstjärnan.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
2,008
Location
Off grid
Har Gandalf könsorgan? Om ja, fungerar de?
Gandalf den äldre hade det definitivt.
Förmodligen dock inte Gandalf den yngre då dessa till största delen tillbakabildades under 700-talet.
Det var antagligen därför som han senare också förlorade delar av riket.
Många personer i Bohuslän och Dalsland saknar än idag könsdelar.

Har jag hört från en "säker" källa. :gremwhistle:
//EvilSpook
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Detta är härmed kanon. Skall bara skriva in det i blyerts i marginalen av mitt referensex av Ringens värld
Av ren nyfikenhet; Snabelsnopp/amöbatarm-kombon eller det svarta hålet?

Eller båda :oops:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
Av ren nyfikenhet; Snabelsnopp/amöbatarm-kombon eller det svarta hålet?

Eller båda :oops:
Båda. Ty förunderliga är de ting om vilka de heliga Ainur sjöng inför Eru Illuvatar i tidens yttersta gryning innan Arda skapats. Och än mer förunderliga tidender väntas innan skapelsen fullbordas och Erus fulla vilja uppenbaras!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Båda. Ty förunderliga är de ting om vilka de heliga Ainur sjöng inför Eru Illuvatar i tidens yttersta gryning innan Arda skapats. Och än mer förunderliga tidender väntas innan skapelsen fullbordas och Erus fulla vilja uppenbaras!
Vad jag gillar med det här, är att om Gandalf inte nödvändigtvis _behöver_ urinera och defekera på grund av det svarta hålet, så borde det betyda att han gör det bara för att han gillar det. :gremgrin:
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,236
Även om det bara skedde en gång. De flesta av alvkungarna/drottningarna har typ ett dussintal barn. Som t.ex. Faenor som hade 12 söner eller något sådant. Elu Thingol och Melian hade bara ett barn, Luthien. Alvernas morgonstjärna från De Två Trädens tid i början på alvernas tidsålder i den dödliga världen, precis som Arwen (även hon av blandat blod, som barn till Elrond halvalven) var dottern från slutet av alvernas tidevarv och känd som Aftonstjärnan.
Feanor hade sju söner, vilket var anmärkningsvärt många. Hans mor födde bara ett barn - Feanor. Sen dog hon.
Av alla hans sju söner var det bara en enda som själv fick barn, och då bara ett barn.

Något dussintal barn var det nog ingen av de kungliga alverna som hade. Två till tre barn var mer normalt, och åtskilliga dog barnlösa.
Att Thingol och Melian bara hade ett enda barn var inte något anmärkningsvärt i sig.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,662
Location
Helsingborg
Två till tre barn var mer normalt, och åtskilliga dog barnlösa.
Efter att kriget började. Men Faenor, Fingolfin och Finarfin hade alla 4+ barn. Thingol själv hade 2 bröder (och åtminstone en av hans bröder hade 3+ barn då Tolkien ger namn åt en dotter och nämner söner i plural).
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,195
De kroppar som maiar iklädde sig var riktiga kroppar. Melian lyckades till och med bli gravid och föda barn.
Mnjaä. Det är sant för Istari och eventuellt för Melian. Det är inte sant för Sauron, eller för Maiar i Valinor eller när de kommer på midgårda besök bara. (Eller för balroger, för vi anta).

Det är därför Sauron kan skapa sig en ny kropp med vara kraft och vilja, och inte alls behöver bli en maskamöba som ackumulerar biomassa som tv-serien vill få oss att tro.
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,486
Inte per se, men jag tänker att han kan skjuta ut, nästan som en lång snabel som han använder för att pinka. Behöver liksom inte ens ta i den eller ta av sig kläderna, för den letar sig bara ut under kappan eller genom ett byxben.

Samma med röven. Det blir liksom som en omvänd amöba dör tarmen bara skjuter ut och vänder ut och in på sig själv för att dumpa ut avskrädet, och sen vänder sig rätt igen. Inget att torka, väldigt hygieniskt.

Allternativt att han bara har som ett svart hål i magen som absorberar allt han äter och dricker så det aldrig behöver komma ut något.

Kanske var det därför hans tid var över. Det hade inget med balrogen att göra, han vara bara så fullproppad efter all hobbitmat och dricka att han inte kunde stanna kvar i den dödliga världen längre utan att skapa en singularitet.
Jag önskar av hela mitt hjärta att ett borttappat dokument från Tolkien återfinns där han skrivit just detta!
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,114
Location
Omfalos
Jag såg lego memet i tramstråden om Gandalfs rumpa och att Balrogen ser rakt upp innanför hans trollkarlsrock när han hänger av stupet. Och det har skapat en diskussion i mitt hushåll.

Har Gandalf könsorgan? Om ja, fungerar de?
Om han har organ och det fungerar, väcks ytterligare en brännande litteraturvetenskaplig fråga: har han en sexualitet? Har Gandalf sått sin vildhavre, har han barn på bygden? Eller är han så vresig i böckerna för att han levt i celibat i 1500 år?
 
Top