Nekromanti Gangs of New York

Har sett den. Gillade. Den är väldigt mycket bättre än vad man kan tro om bara sett någon trailer för den...

Den långa klipptiden gjorde oss lite oroliga för att Scorsese drabbats allt för mycket av 11 september, men det var inte så farligt.

Det är en charmig och lite udda kampanjmiljö för Western. Men ändå klart fungerande. Filmen duger gott att se som en fingervisning av vad som väntar i det kommande New York-supplementet:)

/a & t

Storuggla

Champion
". Filmen duger gott att se som en fingervisning av vad som väntar i det kommande New York-supplementet:)"

Fulla irländare som slåss? :gremwink:

Storuggla, vars spelare har problem att korsa Mississippi (och att stava till det)

Jepp, det med. Men framför allt blandningen av eländig slum och ofattbar lyx, där två verkligheter existerar både så nära och så oerhört långt bort ifrån varandra, coola miljöer som inte bara är som en schysst kostymfilm om överklassen och dess strikta etikett, utan även gängbildningar, korruption, konkurrerande brandkårer.

Det är en kul miljö i sig, men den är ännu roligare att köra med tvättäkta Westernfigurer, som inte är vana vid så mycket folk och trånga gator, eller att i vissa kvarter sticka ut som totalt missanpassade om de bär vapen till att bli fruktansvärt utsatta i andra kvarter om de inte kan försvara sig... Enbart på Cherry Street skedde 40 personrån - varje dag... Och dit vågade inte polisen ta sig om de inte var minst sex man samtidigt...

/a & t

Storuggla

Champion
Rätta mig om jag har fel, men hade inte polisen vid denna tidpunkt hög hatt a la frackmiddag? Eller är det något som jag bara drömt ihop?

Storuggla, gillar mässingsknapparna

Cad

Veteran
Har oxå sett den och tyckte om den!

/Cad -skulle mä vilja kunna kasta o fånga stora knivar-

Kitzune

Swashbuckler
Eller är det något som jag bara drömt ihop?

I sådana fall måste vi ha haft samma dröm. Tror jag såg någon bild på det i en tidning någon gång. *håller tummarna*

/Alexander Gyhlesten, funderar på att damma av sin höga hatt och bege sig ut i ... öh halv-natten 17:02