Nekromanti Gangster rollspel

DODswe4

Hero
Efter lite prat och spelande av CS, kom jag fram till att jag skulle vilja spela ett spel där jag kan bränna av en MP5 sedan få en drös poliser efter mig. Det ska vara normala RPs med tjuv/ganster motiv. Man ska även kunna splea polis, med en hel hög med farliga vapen. OBS: det bör vara nutid

Några förslag på rollspel (helst grattis)

PS: jag orkar inte göra ett själv då jag redan håller på med ett rollspel.

Sodivra

Champion
Tada!

Borderline tycker jag också är helt klart värt att hålla ögonen på, av det jag sett hittills. Tyvärr kommer det nog inte vara spelfärdigt på ett bra tag.

Jarre

Swordsman
Classified Information...

...är ett spel jag skrev förra året, och det finns så lättillgängligt och gratis som det kan bli här. Ditt exempel stämmer väl överens med ett scenario som jag spelade i just det spelet för ett tag sen. Det innehöll just kriminella rollpersoner, MP5:or och polisjakter. :gremsmile:

Jag är inte riktigt nöjd med hur spelet fungerar, och håller därför på med en revidering av spelet som kommer efter nyår någon gång. Jag kan avslöja att denna andra version kommer innehålla ett smidigare regelsystem, enklare karaktärsskapande, samt relevant och intressant information till spelets mer inriktade stil - polisundersökningar, underrättelseverksamhet och militärscenarion i konflikter och problem världen över...

DODswe4

Hero
Re: Classified Information...

OoOoO "lycko dans" tackar, nu ska vi testa ditt och vitulvs dogma spel (kanske blanda hmm hmm)

Tackar så mycket "buggar"

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Classified Information...

Här kan du ladda ned den allra senaste versionen av skymningsläge.

- Vulf

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Gangsterrollspel

Det ska vara normala RPs med tjuv/ganster motiv. Man ska även kunna splea polis, med en hel hög med farliga vapen.
Jag har hållit på att skriva ett gangsterspel i något som känns som en halv evighet (men egentligen bara är två år). Ibland går det framåt, ibland gör det inte det. Spelet ska hur som helst hete Omerta och fokusera på spelande av maffiamedlemmar i nutid eller under förbudstiden. Jag blir förhippningsvis klar med det någon gång.

Då kommer det kanske se ut ungefär såhär, fast fler sidor.

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Gangsterrollspel

Meddela mig gärna när det är klart. eller behöver prov spelas
Jag lovar att berätta för alla på forumet när det är klart! :gremwink:

/tobias