Krille
Super Moderator
tl;dr: Jag söker äventyrsförfattare till Järn, helst i Göteborg med omnejd för att kunna samkväma och projekta under processen.
Lite längre version: Järn är ett rollspel i en mytisk forntid som släpps av Helmgast under våren. En begränsad gryningsversion släpps exklusivt på GothCon, och därefter kommer rollspelet att släppas för allmänheten under sommaren efter en crowdfunder. Spelet är i grunden en Basic Roleplaying med taktiska val och mycket stor grad av spelarmedskapande. Läs mer i Helmgasts pressrelease.
Jag söker en klase äventyrsförfattare som skulle vilja ta sig an utmaningen att skriva äventyr för ett spel där spelarna skapar världen själva! Utmaningen blir att skriva äventyr som tar höjd för att spelarna skapar världen när de gör sin klar och ändå lyckas styra in dem på äventyret (jag har lite idéer om metoder för detta), och att hålla en röd tråd genom äventyren.
Jag tänker mig en form där vi relativt ofta samlas nånstans på ett mysigt kafé i Göteborg och pratar igenom koncept och hyfsat demokratiskt fördelar uppgifter. Alster speltestas och vi får och ger kritik. Jag tror att fysiska möten är det effektivaste sättet att komma framåt, och som bonus får man ju spela skiten . Målet är att efter en redigeringsprocess kunna ge ut äventyren, vilket innebär en viss klase pengar till kreatörer efter att tryck och omkostnader har täckts. Det kommer att finnas en redaktion som stöd.
Fejsbok lär vara ett plus för att organisera oss. Google Plus kan också funka, men jag tror att de flesta redan hänger på Fejsbok i någon utsträckning.
Frågor? Intresserade?
Lite längre version: Järn är ett rollspel i en mytisk forntid som släpps av Helmgast under våren. En begränsad gryningsversion släpps exklusivt på GothCon, och därefter kommer rollspelet att släppas för allmänheten under sommaren efter en crowdfunder. Spelet är i grunden en Basic Roleplaying med taktiska val och mycket stor grad av spelarmedskapande. Läs mer i Helmgasts pressrelease.
Jag söker en klase äventyrsförfattare som skulle vilja ta sig an utmaningen att skriva äventyr för ett spel där spelarna skapar världen själva! Utmaningen blir att skriva äventyr som tar höjd för att spelarna skapar världen när de gör sin klar och ändå lyckas styra in dem på äventyret (jag har lite idéer om metoder för detta), och att hålla en röd tråd genom äventyren.
Jag tänker mig en form där vi relativt ofta samlas nånstans på ett mysigt kafé i Göteborg och pratar igenom koncept och hyfsat demokratiskt fördelar uppgifter. Alster speltestas och vi får och ger kritik. Jag tror att fysiska möten är det effektivaste sättet att komma framåt, och som bonus får man ju spela skiten . Målet är att efter en redigeringsprocess kunna ge ut äventyren, vilket innebär en viss klase pengar till kreatörer efter att tryck och omkostnader har täckts. Det kommer att finnas en redaktion som stöd.
Fejsbok lär vara ett plus för att organisera oss. Google Plus kan också funka, men jag tror att de flesta redan hänger på Fejsbok i någon utsträckning.
Frågor? Intresserade?