Nekromanti [Gbg] Rollspelsveteran letar grupp

Scarce

Veteran
Hej!

Jag flyttade till Göteborg för 2 mån sedan och skulle gärna träffa lite nytt folk och spela nån sorts bordsrollspel. Kanske ett bra sätt att landa i staden.

Är 37 och har i princip spelat sedan jag var 14. Jag har erfarenhet av AD&D 2nd Ed, DnD 3rd Ed, DnD 3,5 och White Wolf spelen (Vampire, Werewolf, Mage osv). Bryr mig inte särskilt om vilket spel det skulle handla om, jag vill mest ha kul med lite gott folk :)

Jag kan spela både på engelska och svenska om det gör skillnad.

/MVH

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen till staden och forumet! Vi är en grupp som brukar köra ungefär en gång i veckan i Gårda. Tidigare har vi spelat i en studio som en i gruppen använder, men på sistone har han behövt koncentrera sig på sin bok eftersom han har en bulle i ugnen, så för tillfället spelar vi hemma hos mig, som bor vid Redbergsplatsen (i några månader till. Sedan flyttar jag till Hisingen. Här händer det saker!).

Vi spelar drop-in-pass med enkvällsspel, så man behöver inte dyka upp varje gång. Veckodag varierar lite. De som dyker upp och spelar bestämmer tillsammans vilken dag det blir härnäst. Vi spelar framförallt mindre "indie"-spel med fokus på gemensamt historieberättande, så inget D&D eller WoD, utan snarare Fiasco, Utpost, Archipelago och Montsegur 1244. Du är supervälkommen att dyka upp och prova på, om du är intresserad. Nästa gång vi spelar är på måndag, klockan 18. Vi har också en Facebook-grupp som heter "Rollspel i Gårda" (tror jag. Jag har inte Facebook, men typ alla andra i gruppen är där). Säg till om du vill hänga på så PM:ar jag dig adress, portkod och telefonnummer.

Björn har skrivit lite småkrönikor om när vi spelat. Där kan du läsa lite om hur det går till: https://www.rollspel.nu/threads/65338