Nekromanti GC Germany

Big Marco

Läskig
Jag har tidigare varit på en hel del mässor, men GC Germany i Leipzig tar fan alla rekord!

- Det är helt galet. Jag tyckte att E3 var kaotiskt, detta är 10 resor värre (större, mer folk, mer ljus, mer ljud, mer...)
- Igår kom nyheten att Tysklands motsvarighet till SJ fick sätta in extra tåg för att klara av anstormningen av de ca 60 000 besökare som anländer idag (bara under en dag! Via tåg!).
- Kön av besökare i går morse var längre än man såg.
- Hela mässan inrymmer en otrolig yta - det tar evigheter att gå någonstans, och det beror inte bara på att det är myrfart pga att det är fullsmockat i varenda utrymme.
- Cash is king i Leipzig. Taxi tar inte kreditkort, restauranterna tar inte kreditkort, mataffärer tar inte kreditkort, bensinstationerna tar inte kreditkort - inte ens McDonald's tar kreditkort.
- Den tyska effektiviteten är lite skamfilad - båda mina flighter ned var försenade och rummet på hotellet var borta.
- Ingen kan tala engelska. Typ ingen. Inte ens folk i receptionen på hotellet. Roligast var det tyska originalet till taxichaffis som körde från flyget till hotellet, som agerade guide under hela resan. Han kunde ungefär tio ord engelska. Men han var glad ändå och jag fattade ungefär 5% av vad han sade (typ att BMW-fabriken har 6000 parkeringsplatser, samt att fabriken för Porsche Cayenne är ny).
- Att jag kommer att drömma mardrömmar om Atari (de har väckelsemöten i 140 decibel varannan timme rakt över från vår monter...) "A-TA-RI, A-TA-RI, A-TA-RI!!!!!!!"

Coolast på mässan (när jag fick lite strötid mellan intervjuerna) var Just Cause (svenskt, Avalanche - lite som GTA men som agent på en tropisk ö) och Kane and Lynch: Dead Men (danskt, IO Interactive - tänk Hitman möter Freedom Fighters, men med en skön och dramatisk backstory. En skön detalj är att man lider av minnesförlust men man får flashar av sin bakgrund när man närmar sig döden; "In that instant, my entire life flashes infront of my eyes", typ.

Jag åker hem i kväll. Vi får se om hjärntvätten håller i sig. A-TA-RI, A-TA-RI, A-TA-RI!!!!!!!

EchonCique

Hero
Hahahaha.

Att den mässan var SÅ stor hade jag inte greppat. Såg lite bilder med EVE Online i fokus och såg hur en massa EVE-folk gick upp på en stor scen och .. tja.. ingen aning vad de gjorde men de hade spelet på feta skärmar bakom sig.

Om det bara vara en utställare av många så .. gigantiskt!

Och stackare. A-T-A-R-I kan bli lite frustrerande i längden kanske.. :gremwink:

Big Marco

Läskig
EVE-monstern var slick och cool. Men coolast av alla var EA:s 360-graders biograf (!) som de hade byggt upp, med en amfi-känsla och trailers och filmer som gick runt omkring en hela tiden. Att hamna mitt i kaoset i Crysis var obetalbart...

Och så vill jag köpa min idol och ha i min lägenhet:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Och så vill jag köpa min idol och ha i min lägenhet:"

Fast han ser ju mycket vekare ut som docka.