Nekromanti Ge mej effekter!

Gweryn

Veteran
Hej!

Är det någon som är intresserad av att dela med sig av sina hemsnickrade, SERIÖSA magiska effekter? Jag känner att det finns för få i regelböckerna och jag har för taskig fantasi för att hitta på egna. :gremcrazy:

Mouja

Hero
Här har du två effekter som jag har slängt in i min Eon värld:

Nattmörker
Skototropi 1+, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Temporär
För varje filament magikern alstrar blir det mörkare och svårare att se (+Ob1t6 mot SYN per filament) i ett mindre utrymme (tillexempel en huva, hink eller mindre brunn)

Förskämning
Nekrotropi 1+, Räckvidd: Avstånd, Varaktighet: Provosorisk
Alla levande växter inom en area (använd areaeffekt) som inte väger mer än 5kg per filament som används förruttnar. Det tar bara någon sekund för växterna inom arean att ruttna.

Greymourn

Swordsman
Inte för att vara sån...

... men jag vill se de borttagna "oseriösa" effekterna och teknikerna som fanns på EON.se, där finns ännu i denn stund en del riktigt koboldiga grejjor...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
varierande kvalité

Det var därför jag sade:

Sedan har både Mäster Johans Boning och "Eon.se" en kasse effekter av varierande kvalité på sina sidor.
(min emfas)

Det finns ett par guldkorn där, men som sagt. Kvalitén är varierande. Framför allt på eon.se

/Naug, som tyckte att han var helgarderad från början :gremsmile:

Magnus L

Hero
En effekt!

Effekten förtätning som ingår i besvärjelsen Archibalds Ogenomträngliga barriär. För mer info om besvärjelsen..Se nattens ängel :gremwink:

Förtätning
Pneumotropi: 4, Räckvidd: Personlig, Varaktighet: Temporär*
* Effekten kan inte göras permanent.

Effekten höjer densiteten (tätheten) på luften runt magikern. Detta gör att magikern tillgodogör sig ett skydd på Ob2T6 mot fysiska attacker (ej magi). P.g.a. den ökade friktionen mot den övriga luften sänks magikerns förflyttning med tre (-3).
Effekten kan inte förstärkas med fler filament, däremot kan den kombineras med effekterna Avstånd och Provisorisera för att öka räckvidden respektive varaktigheten. Effekten kan inte kombineras med effekten Permanenta.