Nekromanti Ge mig en anledning!

duvan

Warrior
Kan någon ge mig en anledning till varför en legion från jargien skulle komma och kriga med Soldarn, jag vill inte att hela jargiska kejsardömet ska kriga utan bara en legion(eller mindre). Jag har tänk att avsluta hela min fläskiga kampanj med några fältslag och jag ska absoult ha en legion från Jargien (såg Gladiator nyligen).

Krille

Super Moderator
Kill your darlings

"Kan någon ge mig en anledning till varför en legion från jargien skulle komma och kriga med Soldarn, jag vill inte att hela jargiska kejsardömet ska kriga utan bara en legion(eller mindre). Jag har tänk att avsluta hela min fläskiga kampanj med några fältslag och jag ska absoult ha en legion från Jargien (såg Gladiator nyligen)."

Spara den idén till en kampanj där den passar bättre. En i Jargien, till exempel. Mtp att den i Soldarn snart är slut så...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

duvan

Warrior
Re: Kill your darlings

Du kanske har rätt, jag hade tänkt att avliva gruppen i samma veva :gremsmile:. Men hur skulle Soldarn klara en legion, skulle dom ha någon chans?

SirDr

Veteran
Re: Kill your darlings

få dem att dra sig tebaxs istället.. invalidisera dem kanske.. eller se till så att de VILL stanna hemma... du kan ju använda dem i andra kampanjer.. som kontaktperssoner etc.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Azagthoth

Myrmidon
Förkortningar (OT)

Mtp...

Måste vara den fulaste förkortningen jag sett. "Med tanke på" tar inte ens särskilt lång tid att skriva, det är nästan behagligt då tangenterna sitter så tillgängligt på något vis. Usch.

Lite missnöje dyker upp så här nattetid...

/Azagthoth

smaffy

Hero
fältkampanjer.. nääee.. trist!

joo.. det kanske spelarna inte riktigt gillar.. om du ska ha ihjäl dem kan du juh alltid försöka tänka igenom nått annat sätt. man kan ju fråga dem om det är okej om de byter rollpersoner eller nått..

inte för att vara taskig eller så, men fältkampanjer är dåliga. dels för att rollpersonerna får massa makt vilket kan urarta till koboldism, och dels för att det faktiskt är tråkigt.. skippa fältkampanj-iden! gör ett skojigt äventyr där de hittar nån liten stjärnkarta i nått kvarglömmt tempel som leder till takalorrs djupaste djungler, där de måste åka upp för nån liten brunfärgad å och möta massa marsipulaninspirerade flodbyar fulla med tiraker som faktiskt är snälla och inte spelar allan precis hela tiden (som de har en tendens att göra om spelledaren är lite smygrasistisk mot tirakrasen).. och längst in i takalorrs djungler hittar de en mossig och nästan igenväxt fallen civilisations högcenter där de smyger in med facklor och springer framför jättestora, rullande stenar.. och när 50% av spelgruppen kommer fram (du sa att du ville döda dem, 50% blir mosade) till andra sidan tunneln hittar de en urgammal (och död!) underjordisk alvfästning eller nått som vänder uppochner på precis allt den fjantiga svärdsfäktande alven i gruppen trott på hela sitt liv.. naturligtvis händer det ju nått mer därinne, kanske hittar de ett urgammalt rum där de kan ta kontakt med the creator of mundana och kanske på köpet blöda hjärnan av sig eller nått.. eller så hittar de en enorm diamant som när den lyfts sätter igång en rasa-ihop-och-ha-ihjäl-precis-verenda-jävel-funktion (så kan du juh ha ihjäl resten av rpna oxå).. eller så händer det nått HELT annat som du själv får tänka ut med den mossiga fettklump du har i huvet..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Kullendorff

Warrior
Finns ingen....

varför i hela friden skulle EN legion ge sig iväg på ett självmords uppdrag?

Näe du, det finns inte en anledning .. och fråga nummer 2.
Hur skulle de komma dit?
Soldarn har en, i jämfört med Jargien, stark flotta. Så dom får allt marschera dit .. och där faller det hela.

Själv planerar jag lite gräns röj med Gladiator influenser uppe vid Drunoks gräns.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Big Marco

Läskig
Re: Soldarn mot Jargien

Soldarn skulle nog kunna bjuda motstånd mot en legion, speciellt om kung Sachsar lyckas få med sig dvärgarna eller alverna som allierade. Kung Sachsar har en fördel i detta iom att han är gift med en alvisk drottning, vilket underlättar de människo-alviska relationerna.

-Marco Behrmann

duvan

Warrior
Re: fältkampanjer.. nääee.. trist!

Jag tycker att fältslag har funkat riktigt bra, men min spelgrupp har funkat bra i allmänhet. Att ge ut mycket makt tycker inte jag är ett så farligt, då tycker jag att det är jobbigare med spelare som maximerar sina rollpersoner.

Kullendorff

Warrior
Det var själva tanken ...

Då jag sälv sitter och skissar lite löst på en sådan vändning i min nuvarnade kampanj så är det bra med fler ideér.

Hör av dig om du vill bolla förslag/ideér/upplägg.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Nero_UBBT

Warrior
Hej. Det här kommer kanske lite sent men jag har för mig att Jargiska Kejsardömet har funderat på att genomföra ett korståg i Daaks namn mot Soldarn eller nåt...
Jag tror att det står något om det i "Asharien och Soldarn".