fältkampanjer.. nääee.. trist!
joo.. det kanske spelarna inte riktigt gillar.. om du ska ha ihjäl dem kan du juh alltid försöka tänka igenom nått annat sätt. man kan ju fråga dem om det är okej om de byter rollpersoner eller nått..
inte för att vara taskig eller så, men fältkampanjer är dåliga. dels för att rollpersonerna får massa makt vilket kan urarta till koboldism, och dels för att det faktiskt är tråkigt.. skippa fältkampanj-iden! gör ett skojigt äventyr där de hittar nån liten stjärnkarta i nått kvarglömmt tempel som leder till takalorrs djupaste djungler, där de måste åka upp för nån liten brunfärgad å och möta massa marsipulaninspirerade flodbyar fulla med tiraker som faktiskt är snälla och inte spelar allan precis hela tiden (som de har en tendens att göra om spelledaren är lite smygrasistisk mot tirakrasen).. och längst in i takalorrs djungler hittar de en mossig och nästan igenväxt fallen civilisations högcenter där de smyger in med facklor och springer framför jättestora, rullande stenar.. och när 50% av spelgruppen kommer fram (du sa att du ville döda dem, 50% blir mosade) till andra sidan tunneln hittar de en urgammal (och död!) underjordisk alvfästning eller nått som vänder uppochner på precis allt den fjantiga svärdsfäktande alven i gruppen trott på hela sitt liv.. naturligtvis händer det ju nått mer därinne, kanske hittar de ett urgammalt rum där de kan ta kontakt med the creator of mundana och kanske på köpet blöda hjärnan av sig eller nått.. eller så hittar de en enorm diamant som när den lyfts sätter igång en rasa-ihop-och-ha-ihjäl-precis-verenda-jävel-funktion (så kan du juh ha ihjäl resten av rpna oxå).. eller så händer det nått HELT annat som du själv får tänka ut med den mossiga fettklump du har i huvet..
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]