Nekromanti Ge mig tips på riktigt bra kampanjer .

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag skall troligtvis spelleda en ny grupp inom kort och känner inte för (lat) att knåpa ihop en egen kampanj så söker tips på bra kampanjer .

??????Jag är öppen för alla genres och system

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänker vara ett sådant enormt ego-monster att jag rekommenderar saker jag själv har skrivit! :D

Razorgirls: Det här är en explotaition retro-cyberpunk kampanj i gängmiljö. Spelarna tar sig an rollen som Razorgirls, eliten av gatusoldater i storstadsslummen. Det här är en värld där det alltid regnar surt regn som neonen reflekterar från, blodet alltid sprejar i perfekta bågar mot betongväggarna och mänskliga liv är värda mindre än nästa chans att tjäna en hacka. Målet är att nå impressionistisk beat poesi i rollspelsform. Medvetet kronologiskt osammanhängande historier om missbruk, självskadebeteenden, avtändande hypersexualisering av allt, virtuella verkligheter, techno- och politikbabbel som vävs ihop med taktiskt ultravåld till ett narrativ om existensiell revolution. Den här kampanjen är skriven för en grupp med nästan ingen långsiktig koncentrations förmåga vars uppmärksamhet bara kan hållas av extremt ultravåld och ständig action. Det är väldigt fokuserat på stil över substans och våld över andra interaktioner. Är dessutom gratis: http://www.scenariobiblioteket.se/?product=razorgirls-cybersplatterpunk

Blood War: Auckland till Vampire the Masquerade: Not even the dead have seen the end of war!
War have come to the city of Auckland. Five factions of hungry dead clash in a brutal battle over the city and the souls within. Kuei-Jin, Nagaraja, Kindred and Laibon each tear at each other in a mad orgy of carnage! Can you survive? The Blood War!
Content warning!
This scenario contains: scenes of extreme violence and torture, themes of colonialism, violence against children, positive portrayals of satanism, sexualised violence both explicit and in theme, and sexualised cannibalism.

(Också gratis!)https://www.storytellersvault.com/product/253271/Blood-War-Auckland

My drinking problem till Vampire the Masquerade: Målet med My drinking problem är att introducera nya spelare till Vampire the Masquerade och spelets specifika typer av gotisk punk och personliga fasor. Kampanjen utspelar sig på ett HVB-hem i en ruttnande svensk småkommun där personalen på nattpasset plötsligt dras in i vampyrernas blodiga världen. Medan rollpersonerna upptäcker att världen är fylld med mardrömslika monster måste de samtidigt utbilda sig i sitt nya tillstånd som odöda rovdjur och bearbeta sina tidigare oifrågasatta moralkoder. Slutligen måste varje rollperson välja hur mycket av sin nyfunna makt de ska investera i sitt eget välbefinnande och hur mycket de är skyldiga samhället och människorna som förlitar sig på dem.
(Också gratis!) http://www.scenariobiblioteket.se/?product=my-drinking-problem

Per

Veteran
The Enemy Within till WFRP är kampanjernas kampanj. Det kommer en ny directors cut version av den klassiska kampanjen med bland annat två helt nya delar av totalt fem äventyrsböcker. Dessutom ges en kampanjbok ut till varje äventyrsdel. Totalt blir det 10 böcker med över 1400 sidors material.

The Enemy Within är fokuserad på intriger, konspirationer och äventyr i en tyskinspirerad renässansvärld.

https://www.cubicle7games.com/wfrp-the-enemy-within-collectors-edition/

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gör väl som jag brukar, och rekommenderar första delen av Tatters of the King till Call of Cthulhu. Det är riktigt trevligt mysterielösande med minimalt med strid i 20-talets London. Spelarna kopplas in när en mentalpatient eventuellt ska släppas ut, för att undersöka hur det kommer sig att hans familj motsätter sig det. I bakgrunden finns ett brutalt, olöst, mord. Och en teaterpjäs som verkar göra märkliga saker med de som ser den…

Bifur

Veteran
Jag är också lite egenkär och puffar för min egen I nålens öga (http://www.scenariobiblioteket.se/?product=i-nalens-oga). Mysterielösning på 1920-talet med förankring i vår verkliga historia. Stenhårt fokus på akademisk utforskning genom att läsa massor med handouts och därigenom kunna dra rätt slutsatser. Systemlöst och valet av regler kvittar i hög grad då det är mycket player skill och nästan ingen strid. Så länge det går att simulera akademiska resultat på något vis är du hemma.

afUttermark

Swashbuckler
Jag tycker att kampanjen i Mutant UA är bra fast jag gillar inte slutet(jag vill att rollpersonerna ska vara de coolaste i slutet av en kampanj, men i den soppan är så många coola kockar med)

Tycker att kampanjspel där man sätter sina spelares mål och drömmar i fokus blir roligast.
Därför är det en fördel och spela kampanjer som redan finns. Så att SL har svaret på alla frågor. Och att man ger spelarna information om vad som förväntas.

Skulle inte vara roligt att spela enmy within kampanjen om man skapat en britonsk riddare som vill bli kung, eller en alv.(alverna i warhammer är klart suspekta)

Skulle jag spelat M:UA kampanjen igen skulle jag velat tillhöra någon av grupperingarna och inte varit en frifräsare.

Rangertheman

Myrmidon
Törnetronen är en halv bra kampanj (ja, det ska skrivas isär eftersom det är en mycket bra kampanj, men bara tre av 6 delar är släppta).

War of the Burning Sky känns också mycket bra! Oldtimer har översatt en, nästan två, delar till svenska under namnet Sagan om den brinnande himlen.

Caligo

Swashbuckler
Ravenloft-kampanjen till 5e verkar jättebra. Själv har jag bara spellett originaläventyret (som nu är en ”del” av kampanjen).

sedan de flesta adventure paths som Paizo släppte. Har spelat en av dem. Gjorda för dnd 3.5.

sedan gillar jag verkligen Desert of Desolation. Klassisk kampanj i ”fantasy-egypten”. Bra story och spännande miljöer. ad&d 2nd edition (tror den finns konverterad till andra system).

Dubbelyxa

Warrior
Per;n329627 said:
The Enemy Within till WFRP är kampanjernas kampanj. Det kommer en ny directors cut version av den klassiska kampanjen med bland annat två helt nya delar av totalt fem äventyrsböcker. Dessutom ges en kampanjbok ut till varje äventyrsdel. Totalt blir det 10 böcker med över 1400 sidors material.

The Enemy Within är fokuserad på intriger, konspirationer och äventyr i en tyskinspirerad renässansvärld.

https://www.cubicle7games.com/wfrp-the-enemy-within-collectors-edition/
Vad han sa.

entomophobiac

Low Prep High Play
Stort fan av Sju porträtt av Elvira Wallin, måste jag säga, som är skrivet till Svenska kulter.

Annars är Mutant: År noll lite av spel och kampanj i ett, något jag uppskattar. Och Svärdets sång verkar ta det ytterligare ett steg.

Beyond the Mountains of Madness till Call of Cthulhu är en tegelsten till kampanj som jag haft mycket roligt med.

Måste även nämna The Venusian Apocalypse till Mutant Chronicles bara för att det antagligen är den första kampanj jag läste, innan jag började ta till mig mer utländska spel.