Nekromanti Ge mig tips...

Storuggla

Champion
Du kan inte ta och ge oss ett grundkoncept kanske? Typ om det är ett stadsäventyr eller om det är grottslagsmål eller om det är sjöfareri eller... så att vi vet vilken sorts händelser vi kan föreslå. Skulle ju vara pinsamt om vi sa "Stråtrövare hoppar upp ur hål i marken" när spelarna ska åka båt hela äventyret. ^_^

Storuggla, vaken och alert

The_shadow

Warrior
ja det blir lite av varje. lite stad, lite båt, lite grottor, och lite ghordvärgar (Kholam Renk Ghor), och lite Colm, lite magiker finss ochså med.
nu vill jag göra det mer intressant.
glömde visst nämna att de är efterlysta också.

Storuggla

Champion
Tips år Skuggis!

Efterlysta rollpersoner? Muahahaha ^__^
Tullare. Vart man än reser så finns tullare. Vägtullar, brotullar, porttullar, du nämner det, det finns en skatt på det. Och var det finns tullare så finns det vakter att skydda räknenissarna. Och varför skulle inte de ha koll på efterlysningar? /images/icons/devil.gif
Att resa från A till B är alltid lika oroligt när man måste smyga eller bluffa sig förbi ämbetsmän och vakter. ^_^

Sen finns det ju allehanda resande lurifaxar man kan stöta på då de är på resande fot. Förutom de ordinarie stråtrövarna så finns det ju andra resande (sådarna som inte är efterlysta) och lite djur längs vägarna.

... sen är det ju så att jag brukar improvisera fritt när mian spelares gubbs och gumms är i resandetagen. Allt och alla som man kan tänka sig kan man stöta på. Tyvärr kommer jag inte på något på rak arm dock men jag ska banne mig skriva när jag börjar tänka igen. Nu ska jag slötitta på Jane Austen-filmen på trean. ^_^;

Storuggla, gillar kostymrullar