TobiasEkwall
Swordsman
Jag har spelat rollspel sen jag var 13 och jag har aldrig spelat Dungons and Dragons, vilket gäller för alla i min spelgrupp, så nu bestämde vi oss för att ge det ett försök. Det är känns ganska långt ifrån vad vi brukar spela och jag är lite fördomsfull, men å andra sidan så känns det viktigt för allmänbildningen, att aldrig spelat DnD 5 känns som att aldrig ha sett en Star Wars film eller aldrig läst en Bamsetidning. Nu har jag läst igenom reglerna som känns rätt lätthanterliga och äventyret Lost mines of pan....vad det nu heter.
Är det ett bra testa-på-DnD-äventyr? Å ena sidan känns det rätt klassiskt men å andra sidan känns det lite platt tycker jag. Har ni andra tips? Det ska vara ett äventyr som är inte allt för långt och som ska kännas riktigt klassikst DnD som verkligen får uppleva vad det handlar om.
Som en sidnot så hade jag en idé om att köra runt fyra korta äventyr där de får levla upp ett helt gäng levlar mellan varje äventyr bara för att få testa både låg och hög level spel utan att behöva köra världens längsta kampanj. Men det började kännas lite meckigt.
Är det ett bra testa-på-DnD-äventyr? Å ena sidan känns det rätt klassiskt men å andra sidan känns det lite platt tycker jag. Har ni andra tips? Det ska vara ett äventyr som är inte allt för långt och som ska kännas riktigt klassikst DnD som verkligen får uppleva vad det handlar om.
Som en sidnot så hade jag en idé om att köra runt fyra korta äventyr där de får levla upp ett helt gäng levlar mellan varje äventyr bara för att få testa både låg och hög level spel utan att behöva köra världens längsta kampanj. Men det började kännas lite meckigt.