Re: V:tM vs. V:tR
Jag kör V:tR reglerna men i en V:tM setting och där har jag tänkt mig att modifiera Blood potency systemet något just för att visa att det är lite mer rigidt i V:tM. Man får ett extra BP för var 50:e (eller kanske tom. var 100:e) år istället för var 25:e år som Kindred och man förlorar ett var 100:e år (kanske var 200:e) i Torpor i stället för var 50:e.
Är det inte tvärtom? Att man får +1 per 50 år och -1 per 25 år i torpor?
Fördelen med Blood Potency är ju att elders i princip kommer från 1700-talet nån gång i dagens samhälle, vissa kan ju ha klarat av flera torporperioder och vara "riktiga" elders från 1300-talet eller tidigare, men de ska vara sällsynta tycker jag.
Vill bara ta upp lite om Coils of the Dragon, en av deras grejer är ju att man kan dricka blod från allt oavsett potency... Den fördelen är lite för bra enligt mig då alltför många elders kan undvika torpor alltför lätt. Enligt mig borde man kunna räkna sin blood potency lika många steg lägre som prickar i Coils of the Dragon, så en Invictus som lyckas lära sig två prickar och därmed få denna fördel måste ändå dricka vampyrblod i slutändan.
Sen så hade jag en tanke om att blood potency 7 skulle kräva vampyrer av blood potency 1 eller mer, 8 kräver 3 eller mer, 9 kräver 5 eller mer och 10 kräver 7 eller mer, så att det VERKLIGEN ska bli svårt att få föda när man når sjukt hög potency.