Nekromanti Generationsspel i Western?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det någon som prövat på generationsspelande i Western? Beroende på när man startar och vilken delstat man väljer så hade man ju lätt kunnat klämma in en tre-fyra generationer. Kan vara ett bra upplägg inför en större kampanj. Om en ond boskapsbaron kräver att rollpersonerna ska överge sina små gårdar så blir det lättare att förklara deras band till dem genom att de har fått rollspela sin släktingars slit och vedermödor. Hade man varit riktigt ambitiös så hade man lätt kunnat göra en släktkrönika av det hela. Något som sträcker sig ända ifrån anländande emigranter till nutid.
Men vad tror ni om tanken på generationsspelande? Är det någon som har prövat?

Cad

Veteran
Nej, jag har inte prövat generationsspel men tanken har faktiskt slagit mig ett par gånger. Jag tycker idén är spännande och bra! Det ger möjlighet att riktigt skapa exempelvis HAT hos rollpersonerna. En kampanj mot en stor boskapsbaron är en bra idé.
Har själv varit inne på en kampanjidé som är tänkt att utspelas i norra New Mexico, Elizabethtown-Baldy området, colfax county. Jag tänkte mig tidiga nybyggare som kämpar mot indianer (ev Ute, Jacarilla, Kiowa el Comanche) om sitt landområde och gård..för att sedan kanske hitta guld..kämpa mot desperados, stora gruvbolag etc(ev. lite boskapsbarons koflikter oxå). Det skulle kunna utspelas över kanske en 30 årsperiod med ett generationsbyte..
Tja..en tanke iallafall.

Berätta gärna hur det går för dig om du vidarutvecklar det hela..