Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Jag håller på och sätter ihop en liten generator för att generera lite större byggnadskomplex. Den första otroligt basala versionen kan ses här (och med basal så menar jag verkligen basal, man kan typ få fram rektanglar, tryck på cirklarna i övre högre hörnet). Första versionen gör bara outlinen på huset, nummer två ska göra floor-plans.
Oavsätt så är min fundering lite åt hållet, vad är användbart i rollspel när det kommer till byggnader? Dvs, vad används de till? Vad är det bra att kunna kontrollera?
Miljöerna i dem kan man såklart inte göra så mycket åt, men byggnaden i sig kan man göra hyfsat mycket med. Jag tänker använda evolutionära algoritmer, så att rikta byggnaden till att ha mycket korridorer eller för den delen mycket av en viss sorts rum (eller mindre) kan göras hysat enkelt... något annat?
Oavsätt så är min fundering lite åt hållet, vad är användbart i rollspel när det kommer till byggnader? Dvs, vad används de till? Vad är det bra att kunna kontrollera?
Miljöerna i dem kan man såklart inte göra så mycket åt, men byggnaden i sig kan man göra hyfsat mycket med. Jag tänker använda evolutionära algoritmer, så att rikta byggnaden till att ha mycket korridorer eller för den delen mycket av en viss sorts rum (eller mindre) kan göras hysat enkelt... något annat?