Nekromanti Genial plan

Rickard

Urverk speldesign
Jag har kommit på en sak, nämligen att jag kan ge bort saker till folk som jag inte längre behöver och som bara ligger och dräller i lägenheten. Jag kan använda detta tankesätt på exempelvis alla de här födelsedagsfesterna ibland dyker upp eller de där umgängesstunderna där man ska ta med sig en present som kostar maximalt femtio kronor. Så om någon av er någonsin kommer få en gammal uttjänt skruvdragare av mig, så vet ni att ni drabbats av min genala plan.

Vad har ni kommit på för idéer på sistone som sparat er möda?

/Hans omä rb esinningslösp åv issap lan

Troberg

Sinister eater
* Man behöver inte skotta, det räcker att köra fram och tillbakamed bilen tills snön är tillplattad.
* Byta från Windows till Linux.
* Plastblommor.

Kvar att implementera:
* Grön asfalt istället för gräs.

Rosen

Myrmidon

"Om man skulle ta och köpa hem en diskmaskin?"

(Jag har inte gjort det ännu, så besparingen av möda ligger väl on hold än så länge, men har iaf fixat en plats åt den.)

--
Åke

Rickard

Urverk speldesign
"'Om man skulle ta och köpa hem en diskmaskin?'"
Jag har kläckt idén att man ska ha två diskmaskiner, för då slipper man plocka ur disken. Istället så tar man ren disk ur ena diskmaskinen, använder den och sedan stoppar den i den andra diskmaskinen.

/Hans far funderar allvarligt på att göra det

Troberg

Sinister eater
Jag har kläckt idén att man ska ha två diskmaskiner, för då slipper man plocka ur disken. Istället så tar man ren disk ur ena diskmaskinen, använder den och sedan stoppar den i den andra diskmaskinen.

/Hans far funderar allvarligt på att göra det
Samma här. Det är ju inte som om en diskmaskin är speciellt dyr idag. Fast man behöver nog tre för att det ska flyta riktigt bra.

Johan K

Gammal & dryg
Well, för min del så använder jag mig av en plan som din. Har "ärvt" en hel massa ifrån kompisar & sådant. Saker som di inte ville ha, som jag behövde när jag skaffade mig lägenhet. På så sätt blev du en vinst för oss bägge, de blev av med sakerna & jag slapp lägga ut pengar på att köpa nytt. Gratis är välldans gott, om man säger så...

Organ

Out of time, out of mind
Re: Genial plan (ot)

Kvar att implementera:
* Grön asfalt istället för gräs.
GRÖN asfalt!?!?!?! Fan är du miljöpartist eller? Vad är det för fel på gammal hederlig svart asfalt gjord av döda djur? :gremgrin:

/Anders

Troberg

Sinister eater
Re: Genial plan (ot)

GRÖN asfalt!?!?!?! Fan är du miljöpartist eller? Vad är det för fel på gammal hederlig svart asfalt gjord av döda djur?
Den blir för varm på sommaren.