Nekromanti GennyCon 2013

Genesis

Ni dés ni maître
I helgen var jag värd för ett gäng rollspelare, både örebroare och utsocknes. Vicotnik och Cissi kom långväga ifrån för att lira, Sölvebring dök upp på lördagen och var med på Utpost och en omgång Keep it Sunny, och Klon, ekofest, Robert Jonsson och Sven-Göran tittade över för att lira. Totalt blev det spelat:

A Taste for Murder
Det sjätte inseglet
Remember Tomorrow
Keep it Sunny x2
Utpost
The Shab al-Hiri Roach

Höjdpunkt för mig var att få prova på Remember Tomorrow. Det var första gången för alla inblandade och jag hade läst igenom det en gång, så det gick lite småhackigt. Spelet är heller inte tänkt för one-shots, vilket gjorde att vi fick lämna många trådar öppna. Trots det kände jag att det var ett solitt spel i bakgrunden och jag kommer att spela det fler gånger.

Tack alla som dök upp och lirade. Jag hade jättekul.

Cissi

Up to no good.
Det var fantastiskt roligt!

För att tillägga nått så var även Ubereil där och emellanåt så blev det även några partier brädspel spelat.

Tack, Genny för att vi fick komma.

:heart:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Kul att se de som var där och är det någon jag kommer minnas så är det när någon sa att man vinner genom att dö först varpå Cissi eller Übereil konstaterar att dagens stora vinnare i så fall måste vara Ubbe efter alla de påhopp han fick utstå i Shadow Hunters (ett av brädspelen som spelades).

Men helt klart en bra helg och tack för att jag fick delta Genesis :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Cissi said:
För att tillägga nått så var även Ubereil där och emellanåt så blev det även några partier brädspel spelat.
Aaah! Skrivet i all hast och missade ett namn. Pinigt! Jajustdet, vi lirade ett par omgångar Shadow Hunters och lite The Hollywood Card Game, plus att jag och Vico hann med lite Compact Curling och en runda Lost Cities på lördagmorgonen.

Genesis

Ni dés ni maître
Också: Cissi får poäng för snyggaste plot twist i Utpost. Tyvärr hann vi aldrig med att spela ut konsekvenserna av den riktigt, för alla dog av Cissis imponerande tärnings-fu. Berömda sista ord: "Cissi, du har inte en suck."