G
Guest
Guest
-Jag har kommit underfund med att smärta är något jag vill ha i mitt rollspel, detta innebär att jag behöver smärtstillande.
-Smärtstillande är en drog, därmed behöver jag droger.
-Regler för droger brukar vara väldigt komplexa, därför behöver jag simplifiera det.
Därmed har jag gjort en skala där noll är grund, där positivt är njutning och negativt är smärta, över och under en bestämd nivå får du minus antal steg från den nivån på färdighetsslag.
Var minusen börjar/slutar beror på vad man är van vid (för att fixa både beroende och smärttolerans.
Efter varje scen kommer nivån att minska, delvis för att simplifiera och delvis för att få folk att förstå att det är dåligt att snabbspola.
Över till frågorna:
-Ska smärta och njutning vara separata skalor där du tar den större minus den mindre eller ska det vara en skala där de är plus och minus tycker ni (ger inga argument för ni kan nog komma på mångfalt bättre än jag)?
-Tror ni detta kan vara en bra grej för att simulera icke prestanda höjande medel?
-Är jag helt blåst som tycker att det här e vettigt?
-Smärtstillande är en drog, därmed behöver jag droger.
-Regler för droger brukar vara väldigt komplexa, därför behöver jag simplifiera det.
Därmed har jag gjort en skala där noll är grund, där positivt är njutning och negativt är smärta, över och under en bestämd nivå får du minus antal steg från den nivån på färdighetsslag.
Var minusen börjar/slutar beror på vad man är van vid (för att fixa både beroende och smärttolerans.
Efter varje scen kommer nivån att minska, delvis för att simplifiera och delvis för att få folk att förstå att det är dåligt att snabbspola.
Över till frågorna:
-Ska smärta och njutning vara separata skalor där du tar den större minus den mindre eller ska det vara en skala där de är plus och minus tycker ni (ger inga argument för ni kan nog komma på mångfalt bättre än jag)?
-Tror ni detta kan vara en bra grej för att simulera icke prestanda höjande medel?
-Är jag helt blåst som tycker att det här e vettigt?