Nekromanti Gerbanis - Stridsrop

Dracon

Veteran
Hej.
Hur skall man tolka Bönen stridsrop, Det står följande.
... Får + 1 på alla slag som är sammanlänkade med striden.

Gäller det även skada, Att man får + 1 på att träffa är väl ok men skadan ... För vid högre nivåer än amatör står följande...+ 3 på alla slag som är sammanlänkade med striden och alla fiender får -4 på sina slag...

Gäller detta skadan blir fienderna rätt så tama, Och ens egna rätt grymma " Tänk om man har ett 2-Svärd plus skadebonus !!! "
Skall man köra med hela rubbet dvs inklusive skadan eller bara tex träffslag och skräckslag ?
/images/icons/hairy.gif

Legioth

Swordsman
I en tidigare version av DoD finns det en besvärjelse innom stridsmagin som också den ger plus på slagen åt den egna sidan. Med den gäller det att endast CL ökar, dvs att man får större chans att lyckas med sina slag.

Jag förstår att man blir modigare, och får större chans att lyckas om man får hjälp av en gud, men jag tror inte att guden orkar springa och vässa varend svärd man har :)

Hasse

Hero
"Jag förstår att man blir modigare, och får större chans att lyckas om man får hjälp av en gud,"

Precis, jag tolkar det oxå som så att det bönen gör är att höja moralen bland de egna vilket medför en ökad chans att träffa, undvika fiendens attacker och man blir mer orädd osv, inte att man skulle göra större skada med de attacker man lyckas med.

En synvinkel skulle dock vara att den ökade moralen även gör att man "hittar" dolda kraftreserver inom sig och därmed gör mer skada därför att det ligger mer kraft bakom attackerna. Så helt ologisk är inte resonomanget med att även skadan skall få plus.

Själv kommer jag dock inte köra så utan det med plus på slag som tillhör striden men med undantag för skadan.