Nekromanti Gertrude

solvebring

Superhero
Underbart!
Jag vill först och främst säga att du börjar bli ruskigt, otroligt duktig! Det är riktigt snygga bilder du gör nu för tiden, man ser en klar utveckling här mot dina tidigare porträtt.
Respekt!

Hela bilden är verkligen schysst, dvs. att bilden har ton, den har stämning. Den känns wicked och hotfull. Fast bäst enligt mig är nog blicken, det finns en känsla i den tycker jag, en närvaro.

Kort och gott, mycket awesome! Gillar det som är nedtonat också, som tröjan och bakgrunden. Skön matthet på det. Gillar tröjtexturen dessutom.

... Är det förövrigt en slump eller är det medvetet gjort att dina RP-porträtt ibland har lite drag av dig själv?

Snow

Swashbuckler
Grymt!

Mycket fint hår och tyg.

Lite negativa kommentarer:
Ljuset på näsan är lite väl skarpt. På hakan är det mjukt men på näsan finns en skarp gräns mellan ljust och mörkt.

Glow-effekten är lite ojämn på vänster axel. Det kanske är meningen att det ska vara så men jag är inte helt glad för det.

w176

Förlorad dotter
Nej, det är en omedveten sak som poppar upp. När jag förker resonera fram tec hur ett öga ser ut så blir mitt egen basen för det. Samma sak med allt annat.

w176

Förlorad dotter
Glow effekten blir omjämn, men jag valde att inte fixa till det för att behålla en lite smutsig effekt. Och du har helt rätt om högdagern på näsan