Om du inte märkte det så var jag inte särskilt seriös i min beskrivning om "Den Dvärgiska tanken". Men jag anser att om man ska göra en sådan så ska man skita i att Dvärgar helst använder ringbrynja eftersom plåt ger mer skydd, och det är det man är ute efter om man är kobold. Man ska också strunta i att Tirakbanemän "har störst erfarenhet om världen", för den kunskapen behöver inte heller en kobold. Han behöver oövervinnelighet, och det får han genom en unik stridskonst. En ovanlig skulle ju vara en skam!
Jag är inte alls insatt i vapens siffror då jag väljer vapen efter tycke och inte efter skada, SI osv. Så jag visste inte att en tvåhandsyxa hade ett sådant pass högt STYK, och det ber jag om ursäkt för. Anledningen till att jag trodde att det var möjligt var att vi för några spelmöten sedan hade en riddare bland oss som slogs med ett storsvärd i en hand, och jag tänkte att en tvåhandsyxa inte borde vara allt för mycket otympligare. Så man får väl nöja sej med antingen två riktigt maffiga dvärgayxor eller så bara en sådan yxa men då även en sköld.
Angående attributen så ska ju givetvis STY, TÅL och RÖR vara så pass höga som de går, även prioriterade i den ordningen. Ett par trevliga bakgrundsslag som bl.a. råstark, blixtrande reflexer och något som höjer stridsvana skulle också sitta fint. Stridsvanan är ju rätt viktig eftersom man mest troligt måste vara en vapenmästare för att kunna ha en unik stridskonst, och tyvärr (säger kobolderna) så har de inte allt för hög stridsvana.