Nekromanti Ghoul

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena alla Forum-älskare

En kompis till mig har skapat en Ghoul till N2 (männniska som blivit vanskapt av radioaktivitet) och vi undrar om det finns nåt intresse,,, i såna fall lägger vi ut den snart så att alla kan ge tips och komma med ideer!!!! :gremgrin: :gremcool:

H Desticado och Co
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kan du inte välja något mer originellt än radioaktivitet? :gremlaugh:

Radioaktivitet kan inte deformera en levande människa, bara ha ihjäl denne med elaka saker som inre blödningar och brännsår. Radioaktivitet kan orsaka _miss_bildningar hos nyfödda barn. Cancer är det vanligaste, men annars kan det vara hårlöshet, fel antal fingar, tår, armar etc. Inget man direkt springer ifrån när man möter det på stan...

Använd gentekniken istället. Radioaktivitet bara trasar sönder generna, med genteknik kan man faktiskt se till att modifiera individen som man vill (innan den föds, vill säga).

/RipperDoc
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Ja och mjo, visst sannolikheten är inte så stor att man får någon fräck mutation av radioaktivitet.. :gremlaugh: Men den finns! :gremwink:

" Radioaktivitet bara trasar sönder generna, med genteknik kan man faktiskt se till att modifiera individen som man vill (innan den föds, vill säga)."
Man kan se till att modifiera den efteråt också. Redan idag arbetas det på en produkt som ska ändra på hårfärgen, inget konstigt med det säger ni då. :gremsmile: Jo, det är lite unikt eftersom den ändra på färgen... Öh, naturligt, genom att genmanipulera hårsäckarna(eller något). Man har redan lyckats med det på råttor också ifall jag inte missminner mig. :gremshocked:
:gremsmile:
 
Top