Nekromanti Gift og gass

Nordmannen

Veteran
Det ser ut som om Neogames ikke har laget noen gifter for spillet......
.....hvilket betyr at vi må lage dem selv hvis vi vil ha dem.

Nå er ikke jeg veldig erfaren med å balansere ting i henhold til rollespill, (Når jeg lager ting er det stort sett for ûbert), men jeg kjenner til noen gifter som vi har idag:

Aconitin Nitrat:
Voldsomme magesmerter fra små doser, store doser medfører døden

BZ:
blokkerer nerveimpulser, noe som medfører døden

S-341:
Samme effekt som BZ, men sterkere

Carbazol:
Gir feberrøde kinn, kolikk, diarè, overdreven sikling, brekninger og kvalmefornemmelser.

Cinchonin:
Brukes som behandling mot Malaria, overdose gir voldsomme kvalmefornemmelser, brekninger og forstyrrelse av hjerterytmen.

Kobragift:
Dreper ved å paralysere nervesystemet.

Cochicin:
Overdose forårsaker muskellammelse og lammelse av pusteorganene, og dermed døden

Cyanid:
blokkerer luftinntaket til lungene og kveler offeret
Gifttype: gass eller tablett

Saxitoxin:
Den får hjerte-, åndedretts-, nerve- og muskelsystemer til å svikte

Stryknin:
Lammer de motoriske nerver og fører til døden

Succhinylcholin:
Lammer alle de motoriske musklene, lungene og noen til i løpet av 15-30 sekunder avhengig av av hvor hvor fort stoffet kommer inn i blodet. Hjertet vil banke panisk i ca. ett og ett halvt minutt for å få oksygen til hjernen, til det dør. Stoffet brytes raskt ned til stoffer som finnes naturlig i kroppen, med mindre temperaturen er svært lav (fra -20 og nedover). En rettsmedisiner vil mest trolig kalle dette for ett hjerteinnfarkt.
Dose: 5ml er dødelig dose
Gifttype: Injeksjon

Jeg kan komme på flere og sikkert finne mer ut om de ovennevnte, men det regeltekniske får noen andre ta seg av.

G

Guest

Guest
Nitroglycerin - Stannar hjärtat, ospårbart efter några (OB1T6?) minuter då det bryts ner av kroppen. Distrubueras genom injektion eller förtäring i stora mängder.

Kvicksilver - Cellgift, lätt spårbart, i små mängder ger det skador på njurar och benmärg, behandling Selen.

Förresten kanske man borde adaptera Eons giftregler och lägga till upptäckningssvårighet.

Nordmannen

Veteran
Re: mere gift (og plutselig ett eventyr)

Følger opp med noen giftige planter (server salat, med dødelige blader......)

Stueplanter:
Kroton (Melkesaften):
Utvortes: betennelse i huden
Innvortes: mage- og tarmkatarr

Dieffenbachia-artene (Hele planten):
Oppsvulming av slimhinner i munn og svelg

Oleander (Hele planten):
Langsom puls, uregelmessig hjerterytme, åndenød.

Julestjerne (Melkesaften):
Utvortes: betennelse i huden
Innvortes: mage- og tarmkatarr

Vindublad (Hele planten):
Oppsvulming av slimhinner i munn og svelg

Hageplanter:

Ridderspore og venusvogn-artene (Hele planten):
Følelsesløshet i munn og svelg, magesmerter.

Tidløs (Hele planten):
Tørste, mage- og tarmkatarr, kvalme.

Julerose (Hele planten):
Langsom og uregelmessig hjertefunksjon, irritasjon i munn og svelg, magesmerter.

Oljeplante (Frøene): Irritasjon av slimhinner, magesmerter, oppkast.

Prydbønne (Frøene (rå bønner)):
Smertefull oppkast, diarè

Potet (alt unntatt potetene):
Oppkast, diarè, krampe

Busker og trær:

Gullregn (Hele planten, men særlig frøene):
Tørste, svimmelhet, oppkast

Tysbast (Hele planten, men særlig bark og bær):
Brenning i hals og svelg, tørste, magesmerter

Liguster (særlig bærene):
mage- og tarmkatarr, oppkast diarè

Hestekastanje (Hele planten, men særlig frøene):
mage- og tarmkatarr

Vivendel, Kaprifol og leddved-artene (særlig bærene):
Oppkast, magesmerter og diarè

spolebusk (Hele planten):
kolikk, diarè

Barlind (Hele planten, men særlig frøene):
Oppkast, magesmerter og diarè

Disse symptomene kan være mer nyttige i rollespillsammenheng enn de i mitt forrige innlegg, da nesten alle har den fellesnevner at de dreper raskt og uungåelig.

Jeg kom også på denne:

Xanafin:
Overføres enklest ved å la offeret spise/drikke det.
Offeret vil etterhvert bli slapp og sløv og etter ca. 48 timer dør man, grunn: Hjernen får for lite oksygen.

Denne giften kan brukes i et eventyr hvor en eller annen ond person forgifter en spiller (som ikke er til stede) sin RP, eller en eller annen viktig kontakt. Poenget er at RP vil gjøre hva som helst for at personen skal kunne overleve. Skurken bruker giften som utpressing for å få RP-ene til å utføre et meget farlig/vanskelig oppdrag, som de ellers ville sagt nei til.
Når de klarer det så får de oppgitt giftens navn (Når legen for den informasjonen så er det en enkel sak å redde pasienten), hvis RP er "snille" og hjelper politiet eller beskytter uskyldige på ideologisk grunnlag (eller noe slikt), så kan skurken forgifte flere og tvinge RP til å gjøre enda flere brekk for å få vite hvem, RP blir da nøtt til å utføre oppdragene samtidig som de jager skurken.
En mulighet er at de finner ut forgiftningsmønsteret, slik at det ikke blir flere ukjente offer (De vil nok finne ut hvem han er før eller senere, men han har bestandig flere offer som beskyttelse, når RP kjenner til alle offrene er det bare å sette ham fast).

Dette skulle vel egentliig handle om gift, men, men.
Jeg kom på eventyret (noe inspirert av en middelmådig actionserie) når jeg skrev om Xanafin.

Nordmannen

Veteran
Re: Cyanid

Vel...Cyanid er jo spiongiften, og da er det greiest med selvmordspille. Hovedsaken er at giften skal komme i kontakt med luftrøret, hvis du skal drepe noen med Cyanid så er det lettere å ha det i drikke, eller bruke gass.
Hvis du skal anvende den til mord så har du den konsentrert på flaske (kansje litt vanskelig å få tak i), og byr offeret på noe å drikke, hvis offeret avslår svelger du litt motgift og knuser flaska, da vil offeret innånde gassen og dermed dø.
Problemet er at i så tilfelle vil det lett kunne oppdages at du gjorde det (Ihvertfall i Neotechs verden hvis offeret var av sådan betydning at en pistol ikke kunne brukes), derfor er det greiest å lure offeret med å slippe en tabelett som løses i hans/hennes drikke.
Jeg er enig i at man egentlig ikke forgifter folk med tabletter, men tenk på allt kosttilskuddet og slikt folk lures til å ta (fluortabeletter, jerntilskudd, vitaminpiller osv.), man kan jo bytte ut disse i en pakning med likedanne tabletter med blåsyre isteden.

Jeg er klar over at effekten av BZ og en del av de andre giftene medfører døden veldig fort og at det kan være litt kjedelig. Hvis du vil ha andre effekter kan du ta en titt på mitt andre innlegg. Jeg for øyeblikket ikke tid til å grave fram mer informasjon om de forskjellige giftene, men jeg gjør det kansje senere.....
....hvis ingen andre gjør det.