solvebring
Superhero
Ja, jag skulle vilja byta – byta in eller sälja/köpa ny för de pengarna. Min Laney är 4x12"-låda plus topp (Mxh120H). Det är med andra ord en möbel, och eftersom jag bor i lägenhet och behöver plats, numera spelar rätt sällan och inte lirar i band är den grymt överflödig.
Jag vet inte vad man kan få för Laney'n ...?
Ny kostade den typ 6000 SEK, men det är ett tiotal år sedan. Den är i gott skick men använt sådant. Toppen är en 15-effekts MXD120H.
3000 ... 2000 ...?
... Någon musikaffärskedja som byter in?
Men främst, vad skaffa?
... Har inte testat så mycket utöver Laney, Peavey och Roland och har inte hängt med i svängen på flera, flera år. Vad som finns tillgängligt numera är mig därför ganska okänt.
Hur ligger det till med Marshalls och Fenders combostärkare?
Nå, mina "krav":
– Jag lirar ju främst hårdrock/metal när jag lirar. En del bluesigt också, men främst hårdrock/metal.
– Jag har inga pedaler kvar i min ägo så jag kan inte göra mycket där. Visst, köpa till kan man ju alltid göra, men det är inte prioriterat.
– Den ska inte vara fnuttig och kännas (läs: "låta") meningslös, ändå ska den inte vara en koloss, utan en flyttbar förstärkare för hemmalir.
– Med andra ord söker jag en bra combo!
Jag vet inte vad man kan få för Laney'n ...?
Ny kostade den typ 6000 SEK, men det är ett tiotal år sedan. Den är i gott skick men använt sådant. Toppen är en 15-effekts MXD120H.
3000 ... 2000 ...?
... Någon musikaffärskedja som byter in?
Men främst, vad skaffa?
... Har inte testat så mycket utöver Laney, Peavey och Roland och har inte hängt med i svängen på flera, flera år. Vad som finns tillgängligt numera är mig därför ganska okänt.
Hur ligger det till med Marshalls och Fenders combostärkare?
Nå, mina "krav":
– Jag lirar ju främst hårdrock/metal när jag lirar. En del bluesigt också, men främst hårdrock/metal.
– Jag har inga pedaler kvar i min ägo så jag kan inte göra mycket där. Visst, köpa till kan man ju alltid göra, men det är inte prioriterat.
– Den ska inte vara fnuttig och kännas (läs: "låta") meningslös, ändå ska den inte vara en koloss, utan en flyttbar förstärkare för hemmalir.
– Med andra ord söker jag en bra combo!