Nekromanti gladiator arena

SchteeekarN^

Veteran
hur fungerar det egentligen(undrar nu om arenan i nimto), får man välja utrustning själv, blir det tilldelad måste man ha nån sponsor,hur bra kan man vänta sig motståndet vara(snackar nu inte om nå super match där man möter ubermästarn utan mer en casual fight) osv

-Schteekarn, har spelare som är intresserad av arena fights

Laowai

Hero
Är man där frivilligt tror jag att det rent utrustningsmässigt är ganska mycket anything goes. Kommer man dit klädd i plåt och bärandes ett storsvärd över axlarna skulle iallafall jag som arenamästare låta honom möta likvärdigt. Alternativt två-tre snabba rackare med spjut.
Sen kan man väl göra så att hela fighten är lite som i Jade Empire, du möter lusar först, sen blir motståndet bara starkare ju längre man kommer.
I slutet står stormästaren och väntar, och knackar man ner honom så tar man över stormästartiteln. Kan ifs vara problematiskt att ha en titel att försvara som äventyrare då man måste kunna möta sina utmanare i arenan titt som tätt.
Har själv inga referensramar då jag annat än i datorspel aldrig spelare gladuatorstrider, men där brukar formatet vara just att man slåss med det man har mot fiender som blir allt fler och/eller farligare ju längre man kommer.

duncan_UBBT

Swordsman
Håller med Laowai. Den som arrangerar spelet kommer att försöka balansera matchen så mycket som möjligt, annars skulle matchen dels inte vara speciellt spännande för publiken och dels så skulle den ta slut mycket snabbare, och då skulle arrangören vara tvungen att offra mer slavar/monster för att hålla dem kvar.

Vår grupp var i Nimto förra veckan och såg på när den hjärnskadade och brutala kraggbarbaren Morgh mötte en vildsint (drågad) horndrake, endast försedd med sitt kraggsvärd och ett höftskynke i nitläder. Det hela var slut redan efter 3 rundor.

Stackars horndrake.