Rickard
Urverk speldesign
När jag googlade runt på Apocalypse World så råkade jag hamna på en liten guldgruva kallad Gnome stew. Sidan innehåller mängder med välskrivna rollspelsartiklar; något som faktiskt är väldigt sällsynt på nätet. Där finns artiklar om vad Apocalypse World egentligen gör för spelledaren, vad besvärjelsen speak to dead borde innebära för spelvärlden eller helt enkelt läsa om scenarioskrivarstrukturen sandbox, som påminner en del om vår egen fisktank.
Jag gillar skarpt att de korslänkar friskt mellan artiklar, vilket gör att de kan svepa över ett relaterat ämne till sin artikel. Läsaren kan då, om den vill, göra en djupdykning om så önskas via länken.
Ta en titt själva. Jag länkar till en artikel som ger överblick över de, enligt författaren, mest läsvärda artiklarna.
/Han som nog kommer att återkomma till den här sidan en hel del gånger
Jag gillar skarpt att de korslänkar friskt mellan artiklar, vilket gör att de kan svepa över ett relaterat ämne till sin artikel. Läsaren kan då, om den vill, göra en djupdykning om så önskas via länken.
Ta en titt själva. Jag länkar till en artikel som ger överblick över de, enligt författaren, mest läsvärda artiklarna.
/Han som nog kommer att återkomma till den här sidan en hel del gånger