Vi lirade Labyrinth Lord i söndags (äventyret Tomb of the Iron God). Trots att jag var extremt generös med start-HP (maximal Advanced HP på level 1) slutade det med att endast en av fem rollpersoner (magikern) undkom (dock helt utan skatter och med totalt 11 XP). Tre gubbar (krigaren, prästen och tjuven) dog och dvärgen blev sövd av magikern tillsammans med ett gäng goblins. Dvärgspelaren vill gärna fortsätta med samma gubbe och magikern har bestämt sig för att samla ihop ett gäng för att befria dvärgen.
Vad jag vill ha är roliga tips på vad goblinerna gör med dvärgen sedan han infångats. Sälja som slav, droga och förnedra, skicka ned för att utforska lägre och farligare katakomber etc, etc. De har ca två (in game-) dagar på sig att hitta på något kul.
Klippa av skägget är nästan givet
Vad jag vill ha är roliga tips på vad goblinerna gör med dvärgen sedan han infångats. Sälja som slav, droga och förnedra, skicka ned för att utforska lägre och farligare katakomber etc, etc. De har ca två (in game-) dagar på sig att hitta på något kul.
Klippa av skägget är nästan givet