Nekromanti Goblins kidnappar dvärg - vad gör de med honom?

Sapient

Swashbuckler
Kraetyz said:
Tvingar honom att tvätta hårt, ansa skägget. Ger honom en grön klädnad, prydd med broderade blommor, och serverar kamomillte och skorpor.

Spelat mycket FATAL på sistone?

Fienden

Hero
Sapient said:
Kraetyz said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Tvingar honom att tvätta hårt, ansa skägget. Ger honom en grön klädnad, prydd med broderade blommor, och serverar kamomillte och skorpor.
</div>
Spelat mycket FATAL på sistone?</div></div>Som sagt: tittat lite på August Underground. Ganska säker på att det är Byron Halls favoritfilm. Men inte spelat FATAL än, det är en ganska tung bok att ta sig igenom...

Jocke

Man med skägg
Jag tänker att de binder dvärgen och petar på honom med pinnar. Lite som när barn leker i skogen när man var liten. Sen kanske de har spjut i stället.

De skulle också kunna assimilera dvärgen. Med magi hjärntvätta honom, byta ut hans kläder och vapen mot goblingrejer och typ spetsa till hans öron och näsa samt raka både skägg och hår. Ge honom ett goblinnamn, en goblinfru och goblinbarn att ta hand om. Så kan magikern bara lägga en antimagi på honom när de träffas igen.

"Akta dig för mig Pappa Sqiggy, den tjockasste av alla goblins!"

*pjoff*

"Men vad gör jag.. vem är jag? varför har jag de här konstiga kläderna på mig? "

etc.

Sen kanske goblinsidan av dvärgen kan komma tillbaka när han minst anar det.

Sodivra

Champion
Kanske vättarna är "the bigger man"? Alltså, att de behandlar dvärgen med respekt och erbjuder denne en plats i vättesamhället, tålmodigt och respektfullt så tolererar man dvärgens tillkortakommande enligt vättesamhällets normer och försöker förstå var dvärgen kommer ifrån.

I DONT KNOW JUST A CRAZY IDEA!

G

Guest

Guest
Arvidos MC said:
Kanske vättarna är "the bigger man"? Alltså, att de behandlar dvärgen med respekt och erbjuder denne en plats i vättesamhället, tålmodigt och respektfullt så tolererar man dvärgens tillkortakommande enligt vättesamhällets normer och försöker förstå var dvärgen kommer ifrån.

Mind = Blown! :gremlaugh:

Arfert

Facit
Arvidos MC said:

Lite som i gamla westernfilmen A Man Called Horse eller i Den Siste Samurajen... till sist förstår dvärgen att vättarna är ädla men missförstådda, och blir en av dem, en legendarisk vättekrigare! Som måste kämpa mot de mordiska äventyrare som hotar vättarnas urgamla sätt att leva. :gremwink:

Sodivra

Champion
Arfert said:
Arvidos MC said:

Lite som i gamla westernfilmen A Man Called Horse eller i Den Siste Samurajen... till sist förstår dvärgen att vättarna är ädla men missförstådda, och blir en av dem, en legendarisk vättekrigare! Som måste kämpa mot de mordiska äventyrare som hotar vättarnas urgamla sätt att leva. :gremwink:
Ja, kul!

Bara man duckar fällan där den vite mannen (dvärgen) som lever med de ädla vildarna och lär sig deras väger i slutändan också är den som måste rädda dem.

Cybot

Mest spelbar
Arfert said:
Arvidos MC said:

Eller en mer japansk tragedi där dvärgen, trots sin nya förståelse och respekt för vättarna fortfarande måste kämpa mot den legendariske vättekrigaren. För att han är dvärg, och vätten är en vätte, och plikten kräver det. Sen så lämnar han dvärgriket för alltid som en vägens krigare, och kämpar för att gottgöra sin synd.

Sodivra

Champion
Cybot said:
Eller en mer japansk tragedi där dvärgen, trots sin nya förståelse och respekt för vättarna fortfarande måste kämpa mot den legendariske vättekrigaren. För att han är dvärg, och vätten är en vätte, och plikten kräver det. Sen så lämnar han dvärgriket för alltid som en vägens krigare, och kämpar för att gottgöra sin synd.
:gremlaugh:

Awesome. Hunk, gör det här!

Tyr

Hero
Buksvågern
Goblinledaren lät mörda sin buksvåger (som också är hans svåger) för något år sedan, och han saknar den där fula nunan ibland. Dvärgen påminner honom om den fula buksvågern och han ber gruppens mystiker om hjälp. Ledaren vill att mystikern ska omvandla dvärgen till den saknade goblinen. Till varje pris. Avrakat skägg, missfärgad hud, tillspetsade öron, filade tänder osv. Slutligen ska buksvågerns själ ta över kroppen genom en ritual. Kan äventyrarna rädda dvärgen innan dvärgen i själva verket är en goblin?

Den perfekta planen
Goblinerna har problem med ett monster som gör det svårt för dem att säkra området. Vad äter monster? Dvärgar! Dvärgen tvingas äta tills han storknar, han rakas över hela kroppen, han marineras och han kläs i köttslamsor och garnering. Efter det är tanken att dvärgen ska leda monstret till ett bakhåll. När monstret är upptagen med att kalasa på dvärgen så attackerar goblinerna. Hinner äventyrarna sätta stopp för den perfekta planen?

Harem
Dvärgen skänks till ett "harem" tillhörande en goblin som tänder på män från andra raser. Han får klä sig i sexiga kläder och vakta upp goblinen. Till “menageriet” hör en mängd olika raser. En stor mängd av dessa älskare är kära i goblinen och väldigt svartsjuka. Det är inte ovanligt män från haremet råkar ut för “olyckor” och behöver ersättas. Kan dvärgen hålla sig borta från sweet interracial lovin' tills han blir räddad? Kan han unvika att bli mördad av svartsjuka “konkurrenter”? Kommer han finna den sanna kärleken?

Laowai

Hero
Tyr said:
Buksvågern
Goblinledaren lät mörda sin buksvåger (som också är hans svåger) för något år sedan, och han saknar den där fula nunan ibland. Dvärgen påminner honom om den fula buksvågern och han ber gruppens mystiker om hjälp. Ledaren vill att mystikern ska omvandla dvärgen till den saknade goblinen. Till varje pris. Avrakat skägg, missfärgad hud, tillspetsade öron, filade tänder osv. Slutligen ska buksvågerns själ ta över kroppen genom en ritual. Kan äventyrarna rädda dvärgen innan dvärgen i själva verket är en goblin?

Den perfekta planen
Goblinerna har problem med ett monster som gör det svårt för dem att säkra området. Vad äter monster? Dvärgar! Dvärgen tvingas äta tills han storknar, han rakas över hela kroppen, han marineras och han kläs i köttslamsor och garnering. Efter det är tanken att dvärgen ska leda monstret till ett bakhåll. När monstret är upptagen med att kalasa på dvärgen så attackerar goblinerna. Hinner äventyrarna sätta stopp för den perfekta planen?

Harem
Dvärgen skänks till ett "harem" tillhörande en goblin som tänder på män från andra raser. Han får klä sig i sexiga kläder och vakta upp goblinen. Till “menageriet” hör en mängd olika raser. En stor mängd av dessa älskare är kära i goblinen och väldigt svartsjuka. Det är inte ovanligt män från haremet råkar ut för “olyckor” och behöver ersättas. Kan dvärgen hålla sig borta från sweet interracial lovin' tills han blir räddad? Kan han unvika att bli mördad av svartsjuka “konkurrenter”? Kommer han finna den sanna kärleken?

Dessa tre är ju fullständigt jävla lysande! I synnerhet den sista är särdeles facking briljant. Underbart!

Sodivra

Champion
Tyr said:
Buksvågern
Det här påminner mig om en fascinerande blodsrättvisa jag läste om.(Debt - The first 5000 years, David Graeber) Så här va: Ifall du mördar en annan man så befinner sig din släkt i blodsskuld till offrets släkt, och för att sona detta så kan du (eller någon annan) tvingas stiga in och ersätta den mördade mannen. Du blir hans barns fader och hans hustrus man.

Så, partyt har väl mördat minst en vätte i encountret tänker jag, och nu måste dvärgen ersätta en vätte i vättestammen. Ta hand om vättens barn, älska vättens fru, göra vättens jobb, och alla envisas med att kalla dvärgen vid vättens namn. :gremlaugh: Man kan sikta på att göra hela situationen just absurd utan att göra vättarna sadistiska eller obstinata, så att dvärgens spelaren varken vill stanna kvar eller hämnas och ha ihjäl sin nya "familj", utan bara njuter av åkturen.

Hunk

Hero
Skarpskytten said:
Du får gärna berätta för oss hur det gick för dvärgen :gremlaugh:!
Japp, det skall jag göra, men jag vill inte göra det förrän vi har spelat (vilket är om 3-4 veckor), eftersom det alltid finns risk för att någon i spelgruppen lurkar här :gremsmile:.

Jag vill också passa på att tacka för alla svar. En del har givit mig inspiration för hur jag skall göra och andra hade varit riktigt bra om jag hade haft mer speltid tillsammans med den "drabbade" spelaren, men blir mindre kul att genomföra när hela spelgruppen är med (dock kanske man kan ta lite kommunikation via mail innan spelmötet).

Sedan är alltid den stora frågan varför jag valde att använda goblins i stället för mänskliga banditer. Det är goblins i originaläventyret, men jag övervägde att ändra detta till människor, men var för lat för att ändra. Det ångrar jag lite nu, eftersom jag har fallit för propagandan från Jim Raggi och Bryce Lynch om att man skall vara återhållsam med monstruösa humanoider. Men vill jag diskutera det mer ingående får jag nog ta och starta en annan tråd :gremsmile:.