Nekromanti God45s musikaliska Pathfinder karaktärer. Vill du ha en?

God45

#PrayersForBahakan
En till av mina trådar i den här serien fast den här gången gör vi något annorlunda som kanske eller kanske inte beror på att jag kommer spela en bard framåt...

Så här fungerar det. Ni postar er favorit låt (gärna med en youtube länk) och så skriver jag upp en Pathfinder karaktär baserad på låten ni postar.

Ni får begära en detalj, bara en!, från den följande listan men ni behöver inte göra det:

-Ras.
-Klass.
-Hur hög level er karaktär har.

Vill du vara med?

Ymir

Liten kantbaron
Det här är min favoritlåt i hela världen, men den är kanske inte så rolig att göra en karaktär på? Den är hursomhelst baserad på en äkta trubadurdikt av Walter von der Vogelweide, vars text går så här (översättning) (eller ja, sannolikt var även den texten till en sång, vars melodi gått förlorad).

Den är dock något som min senaste bard-rollis kanske kunnat skriva, vad vet jag?

Anyhow, om du föredrar det, ta Up and Hop istället, den är überfestlig. Det var mest för att du sade "favoritlåt", liksom.

Tell

Hero
Går det att kombinera flera stycken ur olika genres?

Händel: Birth and fortune, Saul, misshandlad genom 2/3 hastighet via Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=D7s68gdLfgo

Klassiskt: terzetto 1, act 1, Così fan tutte, https://www.youtube.com/watch?v=sbL2Gw1PFYQ - tidigare har de haft engelsk text, vilket var underbart eftersom stycket är rätt spetsig, på gränsen till MRA-artad (http://www.operafolio.com/libretto.a...te&language=UK). Men underhållande är den, framförallt givet att dramat baseras på en pågående skandal i Wien under tiden den skrevs.

Mellanklassiskt: 1812 overtyr, https://www.youtube.com/watch?v=VbxgYlcNxE8

Senklassiskt: Gudarnas intåg i Wallhall https://www.youtube.com/watch?v=BryfDHcjD9o - egentligen hela rheinmotiv 2, men i kombination med wotanmotivet blir det alldeles fantistiskt. Endast de första fyra minuterna är egentligen relevanta, men jag hittade ingen acceptabel klippt version.

Gammelpop: All for love https://www.youtube.com/watch?v=5VfLhOwsbqc

Gympop: Unwritten https://www.youtube.com/watch?v=b7k0a5hYnSI

Om inte, tag Così. Jag står bakom alla ovanstående, men det sticker ut i mitt sinne.

God45

#PrayersForBahakan
Går det att kombinera flera stycken ur olika genres?
Nej, det går inte. Vill du vara med måste du tyvärr följa reglerna som jag satte i start posten.

God45

#PrayersForBahakan
Ymir;n47765 said:
Det här är min favoritlåt i hela världen, men den är kanske inte så rolig att göra en karaktär på? Den är hursomhelst baserad på en äkta trubadurdikt av Walter von der Vogelweide, vars text går så här (översättning) (eller ja, sannolikt var även den texten till en sång, vars melodi gått förlorad).

Den är dock något som min senaste bard-rollis kanske kunnat skriva, vad vet jag?
Ranger. Chaotic good.

Ymir von der Vogelweide är en försvuren alv, en alv som har växt upp bland människor och som därför inte riktigt accepteras tillbaks i de alviska samhällena på Golarion. Hans mor flydde med honom efter en politisk skandal och uppfostrade honom under hans långa barndom. Ymir växte upp och blev en av regionens bästa jägare såväl som skicklig på att driva bort eller eliminera grupper av orcher, goblins och andra monster.

Ymirs stora sorg i livet är att han inte åldras. När han var en ung alv på 120 år föll han pladask för en av de lokala flickorna och de hade en sagoromans... tills hon dog av ålder. Och det har sedan dess varit Ymirs förbannelse, han hittar någon han älskar och innan han vet ordet av det har deras livstid redan passerat. Detta har lämnat Ymir med ett sorgset hjärta för han vet att oavsett hur sann hans kärlek är så kommer den passera så snabbt att han har svårt att förstå det.

Ymir har flera halv-alviska barn som bor kvar i regionen och flera av dem har blivit mycket framgångsrika i sina karriärer. En av dem är till och med den lokala greven. Men Ymir har svårt att vara i närheten av dem för länge, de påminner honom för mycket om hans förlorade älskade.

God45

#PrayersForBahakan
Tell;n47805 said:
Klassiskt: terzetto 1, act 1, Così fan tutte, https://www.youtube.com/watch?v=sbL2Gw1PFYQ
Dorabella Tell

Sorcerer (elemental fire bloodline). Chaotic evil.

And in woman you expect
To find fidelity?
How I love such simplicity!

Woman's constancy
Is like the Arabian Phoenix;
Everyone swears it exists,
But no one knows where.

Dorabella är en lurendrejare och bedragerska som använder sin magi och sin silvertunga för att ta sig in i förtroendet hos mäktiga män för att sedan stjäla deras rikedomar, krossa dem eller uppnå något annat mål. Hon är en medlem av en kult dedikerad till Norgorber, skördaren av namn och rykten, och tjänar både sig själv och sin gud genom att förstöra hjältar och ledare. Just hennes planlöshet är en del i vad som gör det så svårt att stoppa henne eller ens upptäcka att hon varit ansvarig för något. I kombination med magi som låter henne se ut som vem som helst gör henne till en av de skickligaste tjuvarna och lönmördarna på Golarion.

Har aldrig spelat Pathfinder, har inte stort grepp om det hela, men...
låten 'Cavatina' (i filmen the Deer Hunter, kompositör: Stanley Myers). Halvorch?
För konstigt? Föe enkelt?

Rhodryn

Hero
Kan börja med ras: Människa (inte särksilt oväntat dock antar jag... efter som jag alltid spelar människa om jag kan)

Hmm... en sådan fråga, "vilken är din favorit låt?", är en oerhört svår fråga för mig. Mitt standard svar brukar vara "jag vet inte", och sedan förklarar jag varför och börjar rada upp artister och låtar. Min Nr 1 position är en massiv lista av låtar som delar första plats. :p

Onödig förklaring, till varför, och hur jag kom fram till låten nedan, i spoiler taggen... XD
För att där är för många låtar som jag tycker är oerhört bra... och om jag försökte hyvla ner det så skulle du antagligen fortfarande få en lista på minst 50 låtar, om inte det dubbla eller fler. XD Så... jag antar jag får lägga egna "regler" på det för att lyckas få ner det till... en... enda... låt. Måste nog skriva mig fram till det...

Rimligt vore väl då att sikta på min favorit artist... vilket är Marilyn Manson. Det var inte förrän några månader sedan som jag tillslut kom fram till att Marilyn Manson var min favorit artist. Jag visste det nog redan sedan jag först hittade honom runt sent 1996 med skivan "Antichrist Superstar", men specielt sedan 1998 när han släppte Mechanical Animals. Men jag hade aldrig riktigt satt mig ner och verkligen spenderat tid på att riktigt tänka på det... förrän då för nån månad sedan. Manson mer eller mindre satte dom största spåren och förändringarna i min musik smak som den är i dag. :)

Så en Manson låt då... det kan bli svårt där också, för jag gillar det mesta han har släppt... och en stor del av låtarna gillar jag riktigt skarpt också, skulle nog ge dig en lista på minst 20-30 låtar om jag gjorde det... :rolleyes: Så... det lättaste är väl då om jag helt enkelt tar den senaste låten av hans som jag fastnade för riktigt mycket och tog favorit på på youtube. *kollar igenom hans favorit lista på youtube* Ok... aaah... just det... det var låten som fick mig att verkligen sitta där och tänka på MM's musik, och som ledde mig till att komma fram till att han alltid har varit min favorit artist... så passande... :p Det var en låt som jag på något sätt missat genom dom senaste 7 åren sedan dens album kom ut.
Det har tagit mig sedan en timmer efter du postade denna tråden, när jag såg den, att komma fram till detta svar. Och trots det är det baserat på rätt stora bristfällande grunder. :wink: Dock gjort för att undvika att jag spenderar de nästa dagarna till att mer eller mindre lyssna igenom hela mitt musik "bibliotek"... på cd, dator, och internet. I speak with experience on that, det har hänt förr... XD

Marilyn Manson - Evidence (videon/texten är inte barnvänlig... kanske inte jobbvänlig heller för den delen antar jag, beror nog på ens jobb dock)
Låtens text.

Zorbeltuss

Hero
Detta är inte min favoritlåt för jag har nog ingen specifikt men:
funkar.
Dvärg.

/Luna Lovegood