Nekromanti Golem!!!

Klon

Hero
Okej, jag har kollat in liute i Mystik och magi, och litegrann i Grundboken... men, vad jag inte riktigt begripit mig på är varför det bland ritualerna spesifikt de för att skapa elementarer, bara finns upp till rnag 2. jag vill skapa en rang 5 golem, för att sedan göra den till gast med hjälp av en annan RP... ska man behöva pussla ihop det hela själv med hjälp av de där effekterna eller fionns det något i boken som undgått mig?

carmon

Veteran
finns beskrivning i Nekromanti & vandöda.
Men om du kollar i Mystik och magi, så finns det säkert ett plus bakom designdatan. Det betyder, lägg till fler filament för högre effekt

Klon

Hero
Jo jo, det var i Nekromati och vandöda som jag kollade upp det, men jag tittade i mystik och magi, och jag hittade inget plus, annat än vid effekten. Men, det gör inte att jag äör nöjd, för det finns ingen ritual, (och inget plus vid den som finns) för att skapa en rang 5 golem. vilket ger mig vissa bekymmer eftersom då jag designade en egen efter effekterna så blev den lägre magnitud än den för att skapa en golem av högst rang 2. Därav mitt problem

Klon

Hero
Nej, det hade jag kanske inte väntat mig heller, men är man ett par stycken ska det nog gå ändå...
sen så får man väl vara nog så kvick om det inte bli någon lyckad kontroll över elementaren, om man inte tycker om att bli lite blodigt mos då vill säga :gremwink:

Slarn

Excentriker
Ska man använda något med magnitud 14 är ju kongelat bra att ha också... :gremsmile: