Nekromanti Golvplattor

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kommer ihåg att det fanns en uppsättning golvplattor längst bak i någon av de tidigare versionerna av DoD. Någon som vet om man kan få tag på liknande nyttiga grejor på nätet?

Troberg

Sinister eater
Dags att hoppa in och skamlöst slå på min egen trumma!

Gå till http://paperfig.mine.nu, där finns ett program (enbart för Windows) som inte bara innehåller/hanterar golvplaner, utan även props (möbler, träd etc) och pappersfigurer (över 1000 just nu!) för golvplaner!

Det finns några kommentarer om att det är en beta, ignorera dem, programmet är färdigt och fungerande, men jag rullar inte ut det på allvar förrän jag fått en vettig internetanslutning igen.

Om det är någon som har kommentarer, alternativt gör egna golvplaner/figurer/props som de vill ha med som del i det officiella paketet som ligger på min site så hör av er.

Bäst av allt: hela köret är gratis!

Troberg

Sinister eater
Visst ja, jag glömde säga att mina pappersfigurer är kompatibla med d20-systemet.

Dessutom täcks de av en licens ännu kraftfullare än OGL.

Re: Jodå ...

Du vet inte om det finns nått ställe där man kan ladda ner ett program så man kan göra egna rum och sånt?(kan ju vara bra att göra kartor i)

Troberg

Sinister eater
Re: Jodå ...

Fractal Mapper (kommer inte ihåg adressen, sök och du skall finna) klarar både golvplansskalekartor och allt upp till världskartor, komplett med fantasytouch på design och symboluppsättningar. Lättanvänt och ger proffsigt resultat.

Dock tror jag att det egentligen är menat att kosta pengar, men i så fall är det nog inte så dyrt.

Troberg

Sinister eater
Re: Jag är inte lat...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Programmet kostar $35,95
Det finns också en trial version att ladda ner.

<hr></blockquote>

Dyrare än vad jag trodde. Eftersom jag inte får tala om var man kan hitta det gratis här så får jag väl återigen rekommendera PaperFig (http://paperfig.mine.nu), det är gratis och överdrivet bra. Dessutom är alla data till det (extra figurer, golvplaner et cetera) gratis och fritt att modifiera och sprida.

Hasse

Hero
Japp

"Golvplattor??????? är det nåt liknande spel underlag?"

Stämmer bra och de används främst när det är dax för strid så man kan ställa upp sin figurer eller vad man nu har tydligare åskådliggöra vem som står var och hurvida det man vill göra är möjligt.

Lambi

Swordsman
Re: Japp

Var kan man köpa egna gjutformar till balla fantasy-figurer? Tycker det mest är warhammer och sånt som finns i butikerna... ballare att gjuta 50 egna skelett och hota med... /images/icons/devil.gif

Zizop

Swordsman

HOBBEX - fast inte på deras hemsida utan i butikerna och säkert i katalogen (jag har inte någon så jag kan inte säga om det är så). Andra hobbyarffärer bör också ha Prince August-sortimentet. En form med tre möjliga modeller kostar 80-90kr.

Kolla på Prince August.

Troberg

Sinister eater

Om du kan nöja dig med att skriva ut pappersfigurer a la cardboard heroes så rekommenderar jag att testa PaperFig (http://paperfig.mine.nu). Där kan du tanka hem och gratis skriva ut en skeletthord med över 300 olika skelett! Strö ut dem framför spelarna och se deras chockade miner!

Eksem

Champion

Jag fick inte igång programmet ordentligt. Den klagade på att det saknades en DLL-fil. Själva programmet går igång efter det, men det går inte att göra nåt.

Hasse

Hero

Var kan man köpa egna gjutformar till balla fantasy-figurer?

Tja om du någon butik som säljer rollspel i närheten där du bor så kolla där. Fråga om de har andra tennfigurer än enbart till Warhammers figurspel. Fast å andra sidan spelar det inte nån större roll till vilket spel figurerna ursprungligen är gjorda, skelett är alltid skelett och spelarna fattar nog vad det handlar om. De tennfigurer jag har är inte till DoD men funkar alldeles utmärkt än då de fantasyfigurer. Det är känslan över figurerna som är det viktigaste imho.

Troberg

Sinister eater

Sorry, jag har de filerna på alla mina maskiner, märkte inte att de saknades. De går att hämta på http://paperfig.mine.nu. Bara packa upp och lägg i system32.

Ska lägga in dem i nästa version av setupen också.

Nelwyn

Veteran

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Var kan man köpa egna gjutformar till balla fantasy-figurer?

<hr></blockquote>

Du kan ju höra med närmsta spel butik om dom har någre AD&D figurer annars för dom funkar lika bra till DoD

//Nelwyn